به گزارش ایرنا ، رباب عزیزخانی روز پنجشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی خلخال افزود: بیش از 60 هزار نفر عضو فعال 77 باب کتابخانه عمومی در مرکز و شهرستان های استان هستند.
وی گفت: در سال جاری 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی های استان به اداره کل کتابخانه های عمومی تخصیص یافته و عضویت رایگان مناسبتی و دائمی ، رونمایی از کتاب ، نقد و بررسی ، جمع خوانی ، اجرای طرح کتابخوان ، کمک به بهبود وضعیت ساختمان و تجهیز کتابخانه های عمومی و برنامه های ترویجی افزایش سرانه مطالعه کتاب از جمله برنامه های پیش بینی شده در کتابخانه های عمومی است.
او با بیان اینکه کتابدار از کتابخانه های مدارس حذف شده اظهارامیدواری کرد مسئولان با بازگرداندن این پست به کتابخانه های مدارس گامی برای افزایش رغبت به مطالعه در بین دانش آموزان بردارند.
فرماندار خلخال نیز در این جلسه با نشاط سازی محیط کتابخانه و افزایش امکانات اینترنتی رایگان را از جمله عوامل تاثیرگذار در افزایش رغبت افراد به عضویت در کتابخانه های عمومی و افزایش سرانه مطالعه کتاب در جامعه ذکر کرد.
فریدون بابایی گفت: با وجود کاهش 50 درصدی اعتبارات استانی در سال جاری ، اعتبارات فرهنگی شهرستان در جهت ارتقای سطح سرانه مطالعه کاهش نیافته است.
وی اظهار داشت: برغم گسترش فرهنگ استفاده از رسانه های شنیداری و گفتاری ، اینترنت و فضای مجازی هنوز استفاده گسترده از این امکانات نتوانسته به اندازه کتاب و کتابخوانی در فرهنگ مردم تاثیرگذار باشد.
وی افزایش تبلیغات محیطی ، معرفی نویسندگان و ناشران کتاب و ارائه راهکار برای خرید ارزان کتاب با توجه به افزایش قیمت کتاب در بازار را از جمله راهکارهای افزایش رغبت مردم به مطالعه دانست.
در این مراسم با تقدیر از حسین پور مدیر قبلی اداره کتابخانه های عمومی خلخال ، حسین بصیر به عنوان مدیر جدید معرفی شد.
9 درصد از جمعیت 86 هزار نفری خلخال عضو کتابخانه های عمومی هستند و از امکانات هشت باب کتابخانه شهری و روستایی بهره می برند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.