رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: سالانه به همت همکاران در معاونت آمار و اطلاعات بیش از 45 طرح آمارگیری در استان اردبیل اجرایی و عملیاتی می‌شود.
داود شایقی در آستانه روز ملی آمار و برنامه‌ریزی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: در دنیا آمار قرین دولت و حاکمیت است و جزو اولین مولفه‌هایی است که حاکمان ضرورت و نیاز آن را در اداره حکومت درک کرده و به اهمیت آن واقف هستند.
وی خاطرنشان کرد: از گذشته کسب آمار و اطلاعات حتی در وقوع جنگ و غلبه بر طرفین بسیار مهم و حایز اهمیت بوده و با گذشت قرن‌ها امروز نیز کسب آمار و اطلاعات به ویژه در حوزه‌های اقتصادی می‌تواند زمینه قدرت‌نمایی را فراهم کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در کشورمان نیز در طول سال آمارهای متنوعی نظیر آمار بیکاری، تورم، اشتغال و ... تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد که در این بین این آمارها در تعیین شاخص‌های اقتصادی نیز بسیار مهم و تاثیرگذار است.
شایقی ادامه داد: در خود این استان با تلاش معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیش از 49 مورد طرح آمارگیری اجرا می‌شود که نمونه آن آمارگیری از درآمد و هزینه خانوارها، آمارگیری از قیمت بیش از 470 قلم کالا و خدمات، آمارگیری از کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی فعال، آمارگیری از معادن، زنبورستان‌ها، باغداری‌ها، مساکن روستایی واحدهای دامی و ... است.
 
فعالیت 50 آمارگیر در طرح‌های آماری
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در ادامه بیان کرد: بیش از 50 آمارگیر در استان اردبیل با صداقت و واقع‌بینی اقدام به جمع‌بندی و ارائه آمارهای دقیق در حوزه‌های مختلف می‌کنند که سعی می‌کنیم این آمارها را در اختیار دستگاه‌های مختلف، دانشگاه‌ها و مراکز علمی قرار دهیم.
شایقی تصریح کرد: مهمترین فعالیت ما در بخش آمار و اطلاعات تهیه نقشه‌های به هنگام و رایانه‌ای برای ثبت اطلاعات در بستر نقشه است که همه ساله نسبت به تهیه و تدارک آن اقدام می‌کنیم.
وی همچنین از تهیه سالنامه‌های آماری خبر داد و گفت: در 25 سال گذشته این سالنامه‌ها تهیه و تدوین شده و در سایت معاونت آمار و اطلاعات در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: به هیچ وجه آمارگیری کار محرمانه‌ای نیست اما اطلاعاتی که به دست می‌آید محرمانه و طبقه‌بندی شده است.
شایقی خاطرنشان کرد: ما به هیچ وجه اطلاعات شخصی تولید و ارائه نمی‌کنیم بلکه در مجموع آمار و اطلاعاتی در دست ماست که در صورت نیاز در اختیار نهادها و دستگاه‌های مرتبط قرار می‌گیرد.
وی به سابقه و دیرینگی طرح‌های آماری در حوزه‌های مختلف به ویژه تعیین نرخ‌های اقتصادی از جمله نرخ تورم، برآورد از 470 قلم کالا و قیمت آن و همچنین اطلاعات دقیق اجتاعی اشاره کرد و گفت: ما همه این آمار و اطلاعات را به صورت مجلد و تدوین شده همه ساله منتشر و به اطلاع علاقمندان می‌رسانیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.