به گزارش ایرنا ، حسن قبادی روز چهارشنبه در جلسه ثبت وقایع حیاتی بیله سوار افزود: امسال 29 مورد طلاق در این شهرستان به ثبت رسیده و این کاهش آمار در سایه برگزاری کلاس‌های پیش از ازدواج و برنامه‌ ریزی فرهنگی، اجتماعی و مذهبی به دست آمده است.
وی گفت: امسال همچنین 249 مورد ازدواج در دفترخانه ‌های این شهرستان به ثبت رسیده که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش دارد.
به گفته وی ، در این مدت 396 نوزاد در این شهرستان به دنیا آمده که سه درصد رشد داشته و میزان وفات نیز با 104 مورد نسبت به پارسال 18 درصد افزایش داشته است.
قبادی مهلت قانونی برای ثبت ولادت و صدور شناسنامه نوزاد را 15 روز و مهلت قانونی برای ثبت فوت و صدور گواهی وفات را 10 روز دانست و ادامه داد: در حوزه ثبت وقایع حیاتی در شهرستان ادارات همکاری و هماهنگی موثری داشته ‌اند و 100درصد وقایع در مهلت قانونی ثبت شده است.
وی همچنین با اشاره به صدور کارت ملی هوشمند گفت: 25 هزار و 545 نفر معادل 64 جمعیت این شهرستان کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند.
موسی پور ، رییس اداره ثبت احوال بیله سوار نیز هدف از تشکیل جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی را هم اندیشی اعضا بمنظور بهبود ثبت وقایع حیاتی و جایگاه شهرستان در استان ذکر کرد.
وی بیان کرد: مهلت ثبت ولادت حداکثر 15 روز پس ازتولد و وفات حداکثر10 روز پس از وقوع می باشد.
او با اشاره به اهمیت دریافت کارت هوشمند ملی از شهروندان بیله سوار و جعفرآباد خواست در اسرع وقت نسبت به ثبت نام کارت هوشمند ملی اقدام کنند.
بیله سوار در شمال اردبیل واقع است.
6016/3006
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.