علی دولتی مهر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سرعت این تند باد تا 100 کیلومتر پیش بینی شده و تا ظهر روز جمعه ادامه خواهد داشت.
وی اظهار داشت: این سامانه بیشتر در مناطق مرکزی استان بویژه شهرستان های مشگین شهر ، اردبیل ، نیر ، گرمی ، سرعین ، کوثر و نمین فعال خواهد بود و ممکن است برخی خسارات های مالی را به همراه داشته باشد.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از رانندگان خواست هنگام رانندگی قوانین راهنمایی را رعایت کرده و در شرایط نامساعد هوا و با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.
دولتی مهر تقویت حفاظ گلخانه های استان ، کنترل بادشکن اطراف مزارع ، حفاظت از کندوهای زنبور عسل ، تجهیزات آبیاری ، تاسیسات عمومی شهر و کنترل تابلوهای بزرگ سطح شهر را از جمله مواردی دانست که باید برای جلوگیری از خسارت های احتمالی رعایت شود.
وی همچنین از شهروندان خواست از توقف در مسیرهای خطرناک، توقف در مسیر ساختمان ها و دیوارهای نیمه کاره و فرسوده ، درختان کهنسال و رودخانه ها در هنگام وزش باد خودداری کنند.
استان اردبیل جزو 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خساراتی بر جای می گذارد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.