بهبود علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال 120 هکتار از مزارع دهستان برندق از توابع بخش خورش رستم این شهرستان به کشت بادام زمینی اختصاص یافته و با توجه به عملکرد میانگین پنج تا هفت تن پیله تر بادام زمینی در هر هکتار، پیش بینی می شود 840 تن بادام زمینی از اراضی کشاورزی زیر کشت این محصول برداشت و روانه بازارهای مصرف در داخل وخ ارج از این شهرستان شود.
وی اظهار داشت: کشت بادام زمینی در اراضی کشاورزی منطقه گرمسیری بخش خورش رستم خلخال از چهار سال پیش در این منطقه آغاز و با حمایت های مالی و آموزش های ویژه میزان سطح زیر کشت این محصول در سه سال به سه برابر افزایش یافته است.
او گفت: در سال زراعی جاری کشت بادام زمینی به عنوان کشت جایگزین محصول برنج در قالب برنامه های اصلاح الگوی کشت و مصرف بهینه مابع آبی در مناطق نیمه گرمسیری این شهرستان بویژه روستاهای برندق و نمهیل از توابع بخش خورش رستم مورد استقال کشاورزان قرار گرفته است.
علیزاده اظهار داشت: استقبال کشاورزان از این محصول بدلیل درآمد مناسب موجب ایجاد فرصت شغلی برای 120 نفر از اهالی منطقه بویژه زنان روستایی شده است.
وی افزود: بدلیل استفاده نکردن کشاورزان از انواع کودهای شیمیایی برای تولید این محصول بادام زمینی تولید شده کاملا ارگانیک و عاری از مواد شیمیایی است.
بادام زمینی به جهت داشتن مقدار قابل توجهی پروتیین، مواد معدنی و ویتامین های B3,E که حاوی آنتی اکسیدان بوده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و تنظیم فشار خون و ضربان قلب شده و ارزش غذایی بالایی دارد.
مصرف آجیلی و فراوری شده این محصول مشتریان خاص خود را دارد.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
6018/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.