عبدالقیوم قلی ‌پوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پارک توانسته است طرح های مذکور را با بهره مندی از اساتید، دانشمندان و متخصصان استان اختراع و برای ثبت نهایی به اداره ثبت اختراعات کشور ارسال کند.
وی اظهار داشت: ثبت این ایده ها از بدو تاسیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با پیگیری مسئولان پارک فراهم شده و نخبگان و فرهیختگان می توانند در سامانه ثبت اختراع به عنوان مرجع از خدمات آن بهره مند شوند.
قلی پوری اظهار داشت: پارک علم و فناوری این استان در سه سطح داخلی ، ملی و بین المللی فعالیت دارد و راه اندازی تکنو پارک در باکو مرکز جمهوری آذربایجان از جمله فعالیت های بین المللی آن است تا از این طریق مدل های مختلف علم و فناوری را با کمترین هزینه ارائه دهد.
وی افزود: در پارک علم و فناوری استان تجاری سازی و دست یافتن به بازارهای خارجی هدف اصلی است و برای تحقق این امر برگزاری نمایشگاه بین المللی علم و فناوری در اردبیل مدنظر قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: شرکت های دانش‌ بنیان و تولیداتی از این قبیل نقش حائز اهمیتی در اشتغالزایی اردبیل دارند و امیدواریم دانشگاهیان و جوانان با راه‌ اندازی شرکت های دانش‌ بنیان بتوانند برای ایجاد ارزش افزوده و ثروت فعالیت و برای خود زمینه اشتغال فراهم کنند.
رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: به منظور کیفی ‌سازی تولیدات و داشتن ارتباطی تنگاتنگ با بازارهای جهانی نیاز است تا 2 اصل مهم تجاری ‌سازی و انبوه تولید در دستور کار شرکت ‌های دانش‌ بنیان قرار گیرد.
پارک های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم ترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش بنیان و محیطی مناسب برای استقرار ، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت های دانش بنیان هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه ها و سایر موسسات پژوهشی فعالیت می کنند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه ، افزایش ثروت و اشتغال در جامعه از طریق ایجاد و توسعه موسسات متکی بر فناوری است.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.