به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی جوهری پنجشنبه شب در آیین افتتاحیه اولین دوره مسابقات ورزش های زورخانه ای قهرمانی امیدهای کشور افزود : در چند روز گذشته شاهد شایستگی ها و ظرفیت های خوب استان اردبیل برای میزبانی مسابقات بین المللی ورزش های زورخانه ای و پهلوانی بودیم.
وی اظهار داشت: این شایستگی ها با حمایت مدیران ارشد استان و نیز اداراه کل ورزش و جوانان این استان از ورزش های زورخانه ای حاصل شده که قابل تقدیر است.
او گفت:استان اردبیل دارای استعدادهای خوب در این رشته ورزشی بوده و امید است که میزبانی رقابت های بین المللی بتواند موجبات شکوفایی هرچه بیشتر ورزش های زورخانه ای و پهلوانی را در این استان فراهم آورد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در این آیین از اردبیل به عنوان خاستگاه تشیع و فرهنگ اصیل اسلامی یاد کرد که شایستگی میزبانی رقابت های ملی و حتی جهانی را در رشته های ورزشی زورخانه ای و پهلوانی داراست.
بهرام آقاخانی با بیان اینکه اقدام های مطلوبی برای برگزاری مسابقات ورزشی بین المللی در اردبیل انجام شده ، ادامه داد : در نیمه اول30 رویداد ملی و اردوی تیم های ملی در استان برگزار و 18 رئیس فدراسیون و تیم تخصصی شرایط برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های گوناگون در این استان را بررسی کرده اند.
محمد شهبازغلیزاه رئیس هیات ورزش های زورخانه ای استان اردبیل از رشد 300 درصدی این رشته ورزشی در استان خبر داده و بیان کرد: بتدریج این رشته در شهرستان های مختلف استان دایر شده و بزودی شاهد افتتاح ساختمان زورخانه خلخال خواهیم بود.
وی بیان کرد: اردبیل همچنین ماه آتی میزبان اردوی تیم ملی پنج کشور اروپایی خواهد بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در ادامه این مراسم که با حضور اکبر بهنامجو استاندار اردبیل و تنی چند از مدیران استانی صدای زنگ ورزش در
800 زورخانه در سراسر ایران طنین انداز شد.
اولین دوره مسابقات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای قهرمانی امیدهای کشور با شرکت 400 ورزشکار از سراسر کشور در سه رشته تیمی زورخانه ای ، مهارت های فردی و کشتی پهلوانی از روز پنجشنبه 26 مهرماه در ورزشگاه 6 هزار نفری رضازاده اردبیل آغاز شده و به مدت 2 روز برگزار خواهد شد.
/6016 6019/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.