به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز دوشنبه در جلسه شورای ترافیک افزود: نصب و ایجاد سرعت گیر در جاده ها مستلزم طرح موضوع در شورای ترافیک و اخذ مجوز قانونی از کمیسیون ایمنی راه های استان اردبیل است.
وی گفت: در صورت ضرورت نصب سرعت گیر ، رعایت موارد ایمنی مربوط به این کار از جمله نصب تابلوهای هشدار دهنده در محل برای پیشگیری از حوادث برخورد خودروها با یکدیگر ناشی از ترمزهای ناگهانی ضرورت دارد.
او اظهار داشت: انجام اقدامات غیر کارشناسی و ایجاد سرعت کاه در مسیر عبور خودروها موجب افزایش احتمال تصادف رانندگی در مواقع بارندگی برف در راه های ارتباطی این شهرستان می شود.
وی حضور ماموران پلیس راه در راه های ارتباطی اصلی شهرستان را از عوامل مهم و پیشگیرانه کاهش حوادث رانندگی ناشی از تخلفات رانندگی ذکر کرد.
فرماندار خلخال با اشاره به نصب چند سرعت گیر در ابتدای مسیر جاده فیروزآباد به خلخال از سوی پلیس راه اردبیل ، سرچم گفت: در صورت تایید این کار از سوی کمیسیون ایمنی راه های استان ، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال باید نسبت به نصب تابلوهای هشدار دهنده در این محل اقدام کند.
بابایی به افزایش روز افزون معضل سد معابر در خلخال بویژه خیابان امام خمینی این شهر اشاره کرد و خواستار اقدام قاطعانه شهرداری برای رفع این مشکل شد.
شاپور ندایی ، فرمانده پلیس راه مسیر اردبیل - سرچم نیز در این جلسه گفت: هدف از نصب سرعت گیر در هشت کیلومتری جاده اصلی فیروز آباد - خلخال ارتقای ایمنی جاده است.
سرگرد علیرضا صحبتی ، فرمانده پلیس راه اردبیل به خلخال هم با بیان اینکه سرعت گیرها همواره نمی توانند به عنوان یک عامل مطمئن بازدارنده از وقوع حوادث رانندگی باشند، گفت: نصب دوربین های هوشمنند در راه های اصلی و افزایش تابلوهای هشدار دهنده از راهکارهای مناسب کاهش حوادث رانندگی جاده ای ناشی از سرعت غیرمجاز هستند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.