حسن قبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تصمیم هیات دولت بعد از افزایش قیمت ارز صادرات 25 قلم کالای اساسی مانند برنج، تخم مرغ، گوشت قرمز و گوشت مرغ از شهرهای مرزی ممنوع شده و این مصوبه در جلسه تنظیم بازار به ادارات مرتبط این شهرستان نیز ابلاغ شد.
وی بیان کرد: در روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت ارز خارجی این امکان برای اتباع کشور جمهوری آذربایجان فراهم شده تا بیشتر مایحتاج خود را از بیله سوار و دیگر مناطق استان تامین کنند.
قبادی گفت: به این دلیل با هدف کنترل بازار ارزیابان گمرک و دستگاه های اجرایی و نظارتی باید دقت بیشتری داشته و از خروج کالاهای اساسی به خارج از کشور جلوگیری کنند.
فرماندار بیله سوار افزود: با اینکه در این شرایط فرصتی برای فروش برخی تولیدات داخلی در حوزه های کشاورزی و صنایع دستی فراهم شده اما باید با نظارت و دقت لازم با هرگونه سوء استفاده های احتمالی مقابله شود.
وی بر ضرورت توجه به منافع ملی تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط حساس اقتصادی کشور و مشکلات مردم و کسبه مسئولان امر باید احساس مسئولیت بیشتری کنند و با رعایت قوانین مانع سوء استفاده سودجویان شوند.
شهرستان بیله سوار مغان که دارای پایانه مرزی و گمرک بین المللی است در 165 کیلومتری شمال اردبیل قرار دارد.
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.