به گزارش ایرنا ، خلیل نیکشاد روز شنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات عشایر اراضی پایاب سد خدا آفرین افزود: هر تصمیمی که در پالایش واگذاری اراضی به عشایر صورت می گیرد منافع آنها در نظر گرفته می شود و تلاش بر این است که حقوقی از عشایر پایمال نشود.
او گفت: عشایر هر قشلاق نمایندگانی را به صورت کتبی به سازمان جهاد کشاورزی معرفی می کنند تا به صورت مستقیم بر مراحل واگذاری نظارت مستقیم داشته باشند ، این نمایندگان با تاکید امضای خود بر برگه های استخراج آمار و ارقام مربوط به تعداد واحدهای دامی هر خانوار عشایری اجازه نخواهند داد کوچک ترین حقی از عشایر غیور و زحمتکش پایمال شود و تمام تصمیم های متخذه نیز با جلب نظر مساعد و تاکید نمایندگان عشایر صورت خواهد گرفت.
نیکشاد از عشایر خواست به مسئولان و خدمتگذاران خود اعتماد داشته باشند و با پرهیز از چند صدایی با روحیه ای منسجم دست در دست مسئولان خود را برای آغاز بهره برداری از این پروژه مهم ملی آماده کنند.
به گفته وی ، ساماندهی وضعیت عشایری که زیر پوشش طرح قرار گرفته اند با اتحاد و انسجام یکپارچه عشایر و مسئولان و دست اندرکاران بخش کشاورزی ادامه می یابد.
او همچنین اظهار داشت: چند صدایی و ایجاد دید بدبینی در عشایر و نا امید کردن آنها به عدم موفقیت آمیز بودن طرح و پایمال شدن حقوق عشایر لطمات جبران ناپذیری را وارد خواهد کرد.
طرح بزرگ پایاب سد خدا آفرین با درخواست رئیس جمهوری و تایید مقام معظم رهبری و اختصاص بخشی از یک میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی استان اردبیل از سال 92 اجرایی شده است.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.