استاندار اردبیل گفت: حفظ محیط زیست و ایجاد محیطی بهداشتی برای حیات شهروندان اردبیلی نیازمند اجرای برنامه علمی و عملی مناسب برای دفع و بازیافت زباله ‌ها است.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام‌جو در جلسه بررسی امکان بازیافت پسماند و زباله‌های شهری، استان اردبیل که با متخصصان پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف برگزار شد، بر لزوم بازیافت اصولی و بهداشتی زباله‌ تاکید کرد و گفت: برای تمام مراحل تولید، تفکیک، جمع آوری و دفن زباله باید از شیوه‌های مدرن و بروز استفاده شود.

وی گفت: دفع غیراصولی زباله و پسماند یکی از عوامل تهدید کننده بهداشت عمومی و فضای سبز استان است و برای رفع این مشکل باید تلاش شود.

استاندار اردبیل در ادامه گفت: در راستای عملیاتی کردن مفاد تفاهم‌‌نامه همکاری جهاد‌ دانشگاهی و استانداری اردبیل، طرح بازیافت پسماند و زباله‌‌های شهری استان اردبیل در قالب پروژه طراحی و راه‌اندازی واحد تبدیل زباله‌تر به کمپوست توسط جهاد دانشگاهی واحد اردبیل و با مشارکت پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف اجرایی خواهد شد.

بهروز ندایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل نیز در این جلسه زباله و پسماند را خطر بزرگی برای محیط زیست دانست و گفت: با زباله‌های تولیدی روزانه می‌توان ضمن صرفه ‌جویی در مصرف منابع طبیعی از آن برای تولید محصولات جدید استفاده کرد که با فناوری‌‌های مدرن، این امر در جهان انجام شده و ما هم می‌‌توانیم از این فناوری در استان برای بازیافت زباله استفاده کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.