به گزارش خبرنگار ایرنا، الگوی تاثیرگذار حاکم بر هوای منطقه نشان می دهد که پیشانی یک ناوه اطلسی اکنون به شمال دریای خزر رسیده که زبانه های جنوبی آن در گذر شرق سوی خود همراه با هوای پرفشار عرض های بالا بر نیمه شمالی ایران اثر می کند.
براساس اعلام هواشناسی اثرهای این ناوه در استان اردبیل از اوایل فردا (سه شنبه) به شکل کاهش محسوس دما ، تراکم ابر و آغاز بارش در بعضی نقاط استان اردبیل با تمرکز فعالیت در نیمه شرقی این استان آغاز شده و طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ادامه خواهد داشت.
اوج بارش ها از عصر تاسوعا تا پاسی از شب پیش بینی می شود و طی عاشورا تا اندازه زیادی از میزان ناپایداری ها کاسته شده و بارش ها اغلب به شکل باران ریزه و پراکنده خواهند بود.
استقرار هوای مه آلود همراه با باران ریزه دو پدیده عمده جوی هستند که ساکنان قسمت وسیعی از استان اردبیل به خصوص در نقاط کوهستانی در اکثر ساعات تا پایان هفته با آن مواجه می شوند.
از جمعه پیش رو تا اوایل مهر نیز هوای اردبیل همچنان در اکثر ساعات ابری و متمایل به سرد و در بعضی ساعات با احتمال بارش و مه انتظار می رود.
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی از هوای بسیار متغیر برخوردار است. مراسم های عزاداری محرم در این منطقه به شیوه خاص سنتی از 26 ماه ذی الحجه با برپایی مراسم تشت گذاری آغاز می شوند و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به اوج خود می رسند.
6019/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.