به گزارش ایرنا، ارژنگ عزیزی روز چهارشنبه در نشست فعالان بخش خصوصی با دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه موانع صادارتی استان اردبیل را یادآور شد و افزود: در انتقال پول به عراق و تعرفه کالاها مشکلات عدیده ای وجود دارد و میزان تعرفه ها در لبنیات و سیمان تا 40 درصد و فراورده های لبنی تا 30 درصد بالا رفته است.
وی با بیان اینکه نارسایی های موجود در صادرات باید برطرف شود ، گفت: چشم انداز روابط اقتصادی کشورمان با عراق و سوریه نویدبخش به نظر می‌رسد و پیگیری‌ها برای برقراری ارتباط هرچه بیشتر تجار اردبیلی با عراق و سوریه درحال انجام است.
مدیرکل امورهماهنگی اقتصادی استانداری اردبیل با اشاره به برنامه دولت برای خروج واحدهای راکد و نیمه فعال از وضعیت فعلی گفت: کارگروه ویژه ای با عنوان' تسهیل و رفع موانع تولید ' در راستای فعال شدن دوباره واحدهای راکد و نیز عملیاتی شدن طرح های تولیدی در استان تشکیل شده و تاکنون اقدام موثری انجام داده است.
عزیزی اضافه کرد: با تشکیل جلسات متعدد و پیگیری دقیق تصمیم ها و مصوبات این کارگروه، تولید در استان در حال رونق گرفتن است و کارخانه های راکد یکی پس از دیگری با تزریق منابع مالی موجود و رفع مشکلات دیگر جان گرفته و در نوبت احیا و شروع فعالیت قرار گرفته اند.
در این جلسه تجار و فعالان اقتصادی استان اردبیل به بیان مشکلات صادرات کالا پرداختند.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.