سرهنگ رحیم آقا محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عمده تخلفات رانندگی موتور سیکلت سواران عدم استفاده از کلاه ایمنی ، انجام حرکات نمایشی ، مخدوش بودن پلاک وسیله نقلیه ، ‌عبور از محل های ممنوعه و نداشتن مدارک رانندگی می باشد.
وی از توقیف 2 دستگاه موتور سیکلت غیر مجاز که راکبان آن با انجام حرکات نمایشی و مخاطره آمیز آرامش و امنیت را از شهروندان سلب کرده بودند، خبر داد و گفت: با هماهنگی مقام قضایی قطعات موتورسیکلت ها اوراق شدند.
وی اظهار داشت: برخورد ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی با موتور سیکلت سواران قانون گریز و حادثه آفرین قاطع، قانونی و بدون اغماض است.
او افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی تامین امنیت موتور سیکلت سواران و افزایش ایمنی سفر آنها را از طریق برگزاری کلاس های آگاه سازی و آموزشی ،‌ ملزم کردن به استفاده از کلاه ایمنی و تاکید بر قانونمندی با جدیت پیگیری می کند.
بر اساس آمار پزشکی قانونی استان اردبیل ، امسال تعداد جانباختگان ناشی از حوادث رانندگی در این استان نسبت مدت مشابه سال قبل 39 درصد افزایش یافته و در چهار ماه اول امسال 75 نفر در این استان بر اثر حوادث رانندگی جان باختند.
از این تعداد، 68 مورد در جاده های برون شهری و جاده های روستایی جان باخته اند که 54.5 درصد افزایش دارد و هفت مورد در مسیرهای درون شهری کشته شده اند که 30 درصد نسبت به پارسال کاهش دارد.
واژگونی خودروها بیشترین فراوانی در تصادفات فوتی و تخطی از سرعت مطمئنه هم بیشترین علت تصادفات جاده ای در استان اردبیل اعلام شده است.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.