به گزارش ایرنا ، بشیر خالقی روز پنجشنبه در همایش تجلیل از جامعه پزشکی خلخال افزود: امروزه دشمن با تمام قوای خود وارد جنگ اقتصادی تمام عیار با ملت و نظام اسلامی ایران شده و در چنین شرایطی پرهیز از متهم کردن یکدیگر ضمن تقلیل بار فشار تحریم های خارجی ، راه حل مشکلات اقتصادی را هموار خواهد کرد.
وی روحیه ایثار و گذشت از سوی خدمتگزاران به مردم در عرصه های مختلف را راهکار حل مشکلات اقتصادی ذکر کرد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان و فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: برغم وضعیت اقتصادی سخت کشور نمایندگان مجلس همراه دولت از مساله بسیار مهم سلامت غافل نبوده و در همین راستا 3.5 میلیارد یورو برای تامین داروها و تجهیزات پزشکی وارداتی در بودجه سال 97 منظور شده است.
خالقی گفت: مطالبات پزشکان و کادر درمانی سامانه بهداشت و درمان بارها در کمیسیون های مختلف مجلس طرح و بررسی شده و با تلاش های صورت گرفته در این زمینه تاکنون بیش از 30 هزار میلیارد ریال از مطالبات معوقه پزشکان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه با استقلال دانشکده علوم پزشکی خلخال اعتبارات این مرکز 42 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته ، بیان کرد: استقلال این دانشکده به معنی قطع ارتباط با دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیست و برای ارجاع بیماران نیازمند به خدمات پزشکی در بیمارستان های بزرگ استان همکاری مسئولان بیشتر می شود.
رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ،درمانی خلخال نیز در این همایش از فعالیت 45 پزشک عمومی و متخصص ، 10 دندانپزشک و 8 دارو ساز در بخش بهداشت و درمان این شهرستان خبر داد.
علی اکبر شکارچی گفت: برغم پرداخت نشدن یک ساله معوقات پزشکان ، این کار هیچ اثر منفی بر روند ارائه خدمات پزشکی از سوی پزشکان متعهد و دلسوز ندارد.
در این آیین از پزشکان ، داروسازان ، دندانپزشکان برتر و دست اندرکاران عرصه بهداشت و سلامت خلخال تجلیل شد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.