به گزارش ایرنا ، خلیل نیکشاد روز یکشنبه به خبرنگاران افزود: جهاد کشاورزی استان تفاهم نامه ای با سازمان خواروبار جهانی (فائو) در راستای تسهیل در توسعه مدیریت آب و خاک و توانمند سازی زنان منعقد کرده است.
وی بیان کرد: فائو همچنین در حفظ ذخایر ژنتیکی شتر دوکوهانه در ایستگاه جعفر آباد مغان با جهاد کشاورزی استان اردبیل همکاری دارد و کارشناسان این سازمان در سال های اخیر از این ایستگاه بازدید و راهکارهای لازم را در جلوگیری از انقراض نسل این موجود ارزشمند ارائه کرده اند.
او گفت: همکاری های تنگاتنگی هم با شرکت اورالیس فرانسه برای تولید بذور اصلاح شده و انتقال تکنولوژی تولید بذر در جریان است.
نیکشاد ادامه داد: تیم اجرایی این شرکت فرانسوی 2 بار به استان اردبیل سفر و زمین های مستعد تولید بذر را شناسایی کرده و هم اکنون نیز درحال تولید بذور انواع محصولات زراعی در اراضی کشت و صنعت و دامپروری پارس در دشت مغان است.
وی گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز با سفر به فرانسه از نزدیک در جریان فعالیت های صورت گرفته توسط این شرکت قرار گرفته اند.
او هدف از این همکاری ها را دستیابی به ارقامی جدید ، پرمحصول و سازگار با شرایط آب و هوایی مناطق مختلف استان ذکر کرد تا بذوری که بیشترین میزان تولید را با حداقل آب مصرفی دارند شناسایی و در دسترس کشاورزان استان قرار بگیرد.
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.