به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار شکور عبدی شامگاه جمعه در حاشیه بازدید مدیران و مسئولان استان از محل رزمایش سپاهیان محمد رسول الله 2 اردبیل افزود: در این رزمایش گردان های بیت المقدس ، امام حسین (ع) ، امام علی (ع) و اقشار گوناگون بسیج شرکت خواهند داشت.
وی اظهار کرد: به دنبال شکست های ادامه دار نظام سلطه به سرکردگی آمریکا در منطقه از مردم انقلابی ایران و به خصوص با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران توطئه ها و ترفندهای زیادی را در عرصه های گوناگون علیه این مرز و بوم شاهد هستیم.
وی این رزمایش ها را با هدف افزایش آمادگی دفاعی ذکر و اظهار کرد: رزمایش بزرگ محمد رسول الله ، تشکیل سپاهیان حضرت رسول الله در 16 آذر سال 1365 که در دوران دفاع مقدس با موفقیت ها و پیروزی های بسیاری برای رزمندگان اسلام همراه شد را به یاد می آورد.
او گفت: این رزمایش که به منظور حفظ و ارتقای آمادگی بسیجیان می باشد به صورت سراسری در تمام استانهای کشور برگزار می شود.
معاون سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل برگزاری این رزمایش ها را با هدف رساندن پیام صلح و دوستی ایران به کشورها و به ویژه کشورهای مسلمان منطقه ذکر و ادامه داد:آمادگی نیروهای مسلح ایران همچنین یک عامل بازدارنده می باشد و حتی اجازه تصور تعرض علیه کشورمان را به دشمنان نظام مقدس ایران نمی دهد.
عبدی با بیان اینکه فعالیت گروه های جهادی نیز باحضور بسیجیان در حال انجام می باشد، افزود : 200 گروه جهادی در قالب تیم های 15 نفری در مرکز استان اردبیل ساماندهی شده و برای محرومیت زدایی در مناطق محروم و کم برخوردار حاضر می شوند.
فرمانده سپاه شهرستان اردبیل نیز در این بازدید گفت: رزمایش سپاهیان محمد رسول الله 2 گوشه ای از اقتدار و عظمت روزافزون ملت ایران را نشان می دهد، اقتداری که نقشه‌های دشمنان را خنثی کرده است.
حسن دهقانی نیا افزود: این رزمایش امروز در اردبیل و سایر شهرهای این استان آغاز شده و برگزاری آن به صورت باشکوه قدرت و عظمت این ملت را نشان می‌دهد.
وی اظهار داشت: هدف از برگزاری مرحله نخست این رزمایش به تماشا گذاشتن وحدت و اقتدار ملت ایران برای جهانیان است چرا که نظام سلطه و دشمنان این مرز و بوم با توطئه های گوناگون در تلاش برای ضربه زدن به نظام اسلامی هستند اما بصیرت و هوشیاری این ملت همه این نقشه‌ها را بر آب کرده است.
وی وحدت و همدلی را نیاز اساسی کشور و آن را ضامن پیشرفت‌های همه‌جانبه در عرصه‌های گوناگون ایران دانست.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل نیز در جریان این بازدید گفت : تمام نیروهای مسلح ایران به ویژه سپاه و بسیج در عرصه‌های حساس نظام اسلامی ایران دارای آمادگی کامل هستند و به همین دلیل ، دشمنان هیچ وقت جرأت تعرض به خاک مقدس کشورمان را ندارند.
علی واحد افزود: دشمنان ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، نقشه‌ها و توطئه‌های زیادی را برای ضربه زدن به ایران اسلامی به اجرا گذاشتند اما در سایه لطف خدا ، خون شهدا ، رهبری داهیانه و بصیرت مردم همه تلاشهایشان ناکام مانده است.
شهردار اردبیل نیز در حاشیه این بازدید برگزاری این رزمایش‌ها را فرصت مناسب برای نمایش قسمتی از قدرت نیروهای مسلح ایران دانست.
حمید لطف اللهیان افزود: در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توانایی و عظمت ایران اسلامی بر جهانیان آشکار شده و جهانیان می دانند که یاوه گویی های دولت‌مردان آمریکا بر علیه ایران از هراس آنها از این پیشرفتهای ایران حکایت دارد.
رزمایش بزرگ محمد رسول الله(ص) 2 از 9 الی 29 شهریور ماه در استانهای کشور برگزار می‌شود که در استان اردبیل نیز این رزمایش از صبح امروز به مدت 24 ساعت با حضور گردان‌های بیت‌المقدس آغاز شده است.
6019/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.