آیت‌الله شب‌زنده‌دار عضو فقهای شورای نگهبان "اتباع ذکر" و "خشیت حق تعالی در غیب" را دو شرط استفاده بهینه از آورده‌های اسلام دانست و گفت: یکی از کسانی که حقیقتا می‌توان گفت اتباع ذکر و خشیت حق تعالی در او وجود داشت، مرحوم آیت‌الله سید رضا صدر است.

به گزارش خبرنگار جماران، آیت‌الله مهدی شب‌زنده‌دار در مراسم ‌سالگرد رحلت آیت‌الله سید رضا صدر، گفت: برای استفاده بهینه از آورده‌های اسلام دو شرط "اتباع ذکر" و "خشیت حق تعالی در غیب" وجود دارد. یعنی اتباع ذکر و خشیت حق تعالی در غیب، قابلیت قابل را محقق می‌سازد تا بتواند از انذار رسول‌ اکرم(ص) استفاده‌ کند.

عضو فقهای شورای نگهبان با تأکید بر اینکه در فرهنگ قرآن کسی که اتباع ذکر و خشیت حق تعالی در غیب دارد "انسان حیّ" می‌شود، افزود: خشیتی که شرط ثانی برای دریافت انذار پیامبر است تنها از آن علما است.

وی یادآور شد: بزرگان تفسیر از جمله علامه‌ طباطبایی می‌فرمایند مقصود کمال انذار است. یک انذارهای بدوی داریم که انسان و روح را آماده می‌کند و بعد این متمم در مورد شخص حاصل و باعث می‌شود به طور کامل‌تر بتواند کمال‌ انذار را دریافت کند.

آیت‌الله شب‌زنده‌دار اظهار داشت: یکی از کسانی که حقیقتا می‌توان گفت اتباع ذکر و خشیت حق تعالی در او وجود داشت، مرحوم آیت‌الله سید رضا صدر است. ایشان در خانواده‌ای بزرگ شد که از خودنمایی دور هستند. این تربیت ها می‌تواند حوزه‌ را پررونق کند و به کلام علما نفوذ بخشد؛ اینها چیزهایی است‌ که باید حاصل شود.

وی افزود: این خانواده کسانی مثل آیت‌الله سید اسماعیل صدر و آیت‌الله سید حیدر صدر داشته که‌ تأکید داشتند زندگی شخصی و اخلاق خانوادگی من باید طوری باشد که خدای متعال راضی باشد. اینها درس‌هایی است‌ که باید بیاموزیم و تجلیات خشیت الرحمان و اتباع ذکر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.