رئیس ستاد بزرگداشت دهه غدیر، با تأکید بر اینکه نباید نقش مردم را در پیروزی انقلاب اسلامی نادیده بگیریم، گفت: یکی از مشکلات دنیای امروز این است که سردمداران عالم دارند با بشریت لجاجت می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمود نظری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران در مورد اخلاق در جامعه، با بیان اینکه در جامعه کنونی باید خیلی زحمت کشید تا به اخلاق مداری و گرایش به اخلاقی که انسان باید در راستای دین آن را مد نظر داشته باشد برسد، تأکید کرد: در جامعه امروز ما بارزترین و زیباترین اخلاقی که توانست منتهی به حرکت عظیم انقلاب اسلامی شود را می توان از رهبری امام خمینی (س) درک کرد.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه غدیر هدف امام را دارای 2 بعد معنوی و تکامل فکری بیان و تصریح کرد: به دلیل اینکه ایران هم در تاریخ سابقه بزرگی دارد و هم امروز می تواند تمدنی را در جامعه بروز و ظهور دهد که همانا ریشه تشیع و مهد تشیع است، ما در راستای این هدف باید تمام اصولی را که از فرهنگ اسلامی و دین ما نشأت می گیرد با اخلاق محوری پیش ببریم.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری آن را بیان کردند را نیز می توان در یک ساختار اخلاقی تدوین کرد که مدار و حرکت بازار ما اخلاق محوری باشد.

نظری ضمن بیان اینکه خداوند در قرآن چند چیز را عظیم می داند، ادامه داد: یکی از آنها خلق پیامبر اکرم (ص) است. پیامبر (ص) با سلاح مردم را دعوت به اسلام نکرد. حتی اگر پیامبر وارد جنگی می شد برای دفاع بود و هیچ وقت ایشان آمر و عامل جنگ نبود. اهل بیت پیامبر(ص) نیز چنین بودند. حتی در قضیه عاشورا دشمن برای کشتن امام حسین (ع) در صحنه حاضر شد و این در حالی است که آن امام همام تا جایی که مشیت الهی تعلق داشت از خود دفاع کرد.

وی با بیان اینکه شهیدان 8 سال دفاع مقدس و دیگر شهیدان انقلاب اسلامی رهرو امام حسین (ع) هستند، خاطر نشان کرد: امام خمینی (س) در زمان حیات خود با همکاری، همدلی و همزبانی علما، فقها و امت اسلامی حرکت انقلابی خود را شروع کرد و به نتیجه رساند.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه غدیر، ضمن بیان اینکه نباید در این عرصه ملت را نادیده بگیریم، ادامه داد: همان طوری که امام خمینی (س) ملت را ولی نعمت می دانست و مقام معظم رهبری هم در فرمایشات خود تأکید داشتند که مردم سالاری دینی یکی از ملاک های ارزشی انقلاب اسلامی است، ما هم باید حضور مردم را ارج نهاده و هیچ وقت سعی نکنیم آنها را نادیده بگیریم.

وی گفت: سیاست مداران ما باید در اخلاق و کردارشان اول اخلاق پسندیده و بعد کردار زیبنده را مدنظر داشته باشند و عملکردشان زیبنده نظام جمهوری اسلامی باشد. نظام ما بر محوریت اسلام، دین و قرآن است. انقلاب های دیگر دنیا این امتیاز را ندارند. انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر قرآن و تشیع است. در این مکتب جز حسن خلق هیچ راه دیگری نیست؛ و دشمنی و کشتار در اینجا تعریف ندارد.

نظری با تأکید بر اینکه اسلام دشمنی و منیت ندارد، گفت: یکی از مشکلات دنیای امروز این است که سردمداران عالم دارند با بشریت لجاجت می کنند. دلیل اینکه با ایران و فلسطین درگیر می شوند و یا بحرین و کشورهای دیگر را به آتش می کشند این است که می خواهند ریاست کنند. این در حالی است که آنها باید بدانند ریاستی که با خشونت و زد و خورد و کشتار باشد مفهوم بشری و ذاتی ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.