گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

«نت سنج» چگونه عمل می کند؟

معاون پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در سامانه نت سنج کارکردهایی مثل تجاری، گیمینگ، وبگردی و دانلود فایل های حجیم که مورد استفاده کاربران است تعریف و دسته بندی شده است که اگر مخاطبی بخواهد سراغ هریک از این کارکردها برود بداند که در آن محل کدام یک در مرتبه بالاتر و کدامیک مرتبه پایین تری دارد.

پایگاه خبری جماران: مجید حقی معاون پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت و گو با خبرنگار جماران جزئیات سامانه نت سنج را بیان کرد.

حقی گفت: سامانه نت سنج یک صفحه وب است که هرکسی که اینترنت دارد می تواند با موبایل، کامپیوتر و تبلت وارد آن شود و با انتخاب اپراتوری که از آن اینترنت دریافت می کند ارزیابی های اپراتور و مقایسه آن با دیگر اپراتورهای دیگر را مشاهده کند.

وی با بیان اینکه سامانه نت سنج وضعیت هرسه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل را نشان می دهد افزود: نکته ای که مورد توجه مخاطبین قرار گرفته بحث پوشش هاست. ما همه مسیرها را از طریق طی مسیر به صورت میدانی و با استفاده از موبایل و دستگاه هایی که کیفیت و حجم سیگنال را اندازه گیری می کنند بر روی سامانه قرار داده ایم. به این ترتیب مخاطبان می توانند در سامانه مشاهده کنند که در چه نقاطی اینترنت 3g و در چه نقاطی 4g دارند.

حقی با اشاره به اینکه کیفیت اینترنت بر روی این سامانه با رنگ های سبز، زرد، قرمز و سیاه مشخص شده است گفت: رنگ سبزکیفیت بالای اینترنت را نشان می دهد. رنگ زرد کیفیت پایین تر از رنگ سبز را نشان می دهد. رنگ قرمز نمایانگر مرز بحران و وجود برخی اختلالات است و رنگ سیاه یعنی در آن محل سیگنالی وجود ندارد.

معاون پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: در سامانه کارکردهایی مثل تجاری، گیمینگ، وبگردی و دانلود فایل های حجیم که مورد استفاده کاربران است تعریف و دسته بندی شده است که اگر مخاطبی بخواهد سراغ هریک از این کارکردها برود بداند که در آن محل کدام یک در مرتبه بالاتر و کدامیک مرتبه  پایین تری دارد.

حقی با بیان اینکه ارزیابی های سامانه در سطح استانی قرار دارد گفت: مقایسه ها اعم از کیفیت اینترنت، شکایات و بخش های دیگر بر اساس استان ارائه می شود.

وی ادامه داد: ما بخشی برای پاسخگویی به شکایات در نظر گرفته ایم و همزمان که شما از سامانه دیدار می کنید، اگر از جایی شکایت داشته باشید می توانید به سامانه 195 ما وصل شوید و شکایت خود را ثبت کنید.

حقی در توضیح بخش «ارزیابی نظرات مخاطبان» نیز گفت:  این بخش شامل شش مرحله است. مخاطبان می توانند از گزینه خیلی خوب تا خیلی بد را انتخاب کنند. در این بخش برای کسانی که از این سامانه استفاده می کنند قرعه کشی و جایزه در نظر گرفته ایم که یک سال مصرف رایگان اینترنت است.

معاون پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: سامانه نت سنج علاوه بر اپراتورهای سیار، اپراتورهای  ADSL  و اپراتورهای FWA را نیز نشان می دهد.

حقی در پایان به بخش تعرفه ها در سامانه نت سنج اشاره کرد و گفت: سامانه با ذکر اپراتور مشخص می کند بسته های ارائه شده از سوی اپراتور چه تنوع و مشخصاتی دارد و آن را با اپراتورهای دیگر مقایسه می کند تا فرد بتواند تصمیم بگیرد از کدام سرویس استفاده کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.