فاطمه صدر عاملی همسر مرحوم سید صادق طباطبایی، به مناسبت سالروز تولد آن‌ مرحوم دل نوشته‌ای به نگارش در آورده و در اختیار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران قرار داده است.
به گزارش جماران، متن این دل نوشته به شرح زیر است:
صادق عزیز
تولدت مبارک. شمع ها را روشن کرده ایم، شیرینی‌ها آماده است. خانه از ارکیده‌های اهدایی دوستان و فامیل رنگ سپید به‌خود گرفته است. بچه ها و فامیل و دوستان بی‌صبرانه در انتظار ورودت هستند. زود باش، عجله کن، دل ها بی قرار است و به امید دیدارت می‌تپد.
خانه پر از عکس های زیبای توست. حضور و وجودت را در جای جای خانه احساس می‌کنیم. هر لحظه ترا پشت میز کامپیوتر نشسته می‌بینیم که مشغول نوشتن هستی.
آه ... که چه خستگی ناپذیرکار می‌کردی و چگونه با صلابت و رضایت بدون سِمتی رسمی وظیفه اجتماعیت را ایفا می‌کردی.
امسال تولدت رنگ دیگری به‎خود گرفته است. مانند سال‌های پیش نیست، حکایت از دو تولد دارد. هم سالگرد روز تولدت در این دنیا و هم آغاز تولدت در پیشگاه خداوند.
امسال معنای تولدت برای ما و تو یکسان نیست. برای تو ورود به دنیای جدید در جوار حضرت حق و برای ما جای خالی تو و دلتنگی از ندیدن تو برای تو، تحول و مشاهده احوالات جدید و برای ما، جستجو و چنگ زدن به خاطرات گذشته.
برای تو مواجهه با ماورای طبیعت و برای ما محصور ماندن در چهار چوب طبیعت. برای تو دیدار اقوام و اجداد و گذشتگان و پیوستن به آنان و برای ما غربت و تنهایی ها، برای تو آرامش و وصل و برای ما سردر گمی و فصل، برای تو خلاص شدن از دغدغه ها و مشکلات زندگی و برای ما ورود به مشکلات و نگرانی‌های زندگی، برای تو فراتر رفتن از علایق و احساسات زندگی و برای ما حسرت در یافت جوابی از تو...
چه بگوییم !!
بهتر آن باشد که سر دلبران گفته آید در حدیث این و آن
دوستدارانت در غم مهاجرتت بسیار گریستند و یادت را گرامی داشتند و مقاله ها نوشتند و شعر ها سرودند. جلساتی که به‌یادت بر پا می‌شد، بسیار مجلل و پر شکوه بود. کاش بودی و می‌دیدی و از فشار تنهایی و غربتت در ماه‌های اخیر کاسته می‌شد.
یقین داریم که در پیشگاه خداوند ماجور و مغفور هستی. تو با تمام وجود به همه انسان‌ها محبت داشتی. برای کوچک و بزرگ احترام به معنای واقعی آن قایل بودی و هر کاری از دستت بر می‌آمد برای رفع مشکلات مردم انجام می‌دادی.
آری
هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

فاطمه صدر عاملی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.