رییس ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی از ارایه خدمات رفاهی و اقامتی با قیمت مناسب و بعضا رایگان به زائران گرامی حرم امام رضا (ع) می گوید.

گروه فرهنگ و ادب جماران: محسن هوشمند - رییس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با حضور در موسسه مطبوعاتی جماران؛ ضمن بازدید از تحریریه خبری و تبادل نظرهای رسانه ای؛ در گفت و گو با خبرنگار جماران، پیرامون برنامه های اطلاع رسانی این مرکز جهت استفاده زائران حرم مطهر امام رضا(ع)، اظهار کرد: با وجود فعال بودن ابزارهای خدماتی متعددی در حوزه اطلاع رسانی برای زائران مشهد الرضا؛ برنامه های ما برای رفاه بیشتر زوار در حال توسعه است. تاکید ما این است که زوار گرامی قبل از عزیمت به مشهد مقدس اطلاعات لازم از خدمات آستان قدس رضوی که بخشی از آنها در پرتال جامع آستان و بخشی در دو اپلیکیشن نسیم رضوان و رضوان قرار گرفته را نیز کسب کنند. در داخل حرم مطهر هم بسترهایی برای ارائه اطلاعات لازم تدارک دیده ایم؛ از جمله سیستم های هوشمندی که در اختیار زوار گرامی قرار دارد.

 

قبل از سفر به مشهد با شماره 138 تماس بگیرید

وی با اشاره به تفکیک اطلاعات مورد نیاز زائران، افزود: برای مثال اطلاعات لازم درباره مسیرها و خدمات مرتبط از طریق خادمان به صورت مستقیم، و هم از طریق کیوسک های راهنمای زائر منتقل می شوند. یک سامانه ملی 24 ساعته به شماره 138 هم تمام اطلاعات مورد نیاز زائران را ارائه می دهد و به نقطه نظرات مخاطبان نیز پاسخ داده می شود. همچنین سیستم جامع نظرسنجی و افکارسنجی برای جمع بندی نظرات مردم در مورد برنامه های آستان قدس رضوی هم فعالیت می کند. 

وی با بیان اینکه مجموعه آستان قدس، یک سازمان مردمی است، گفت: بیش از 200 هزار خادم و خادم یار درگیر مدیریت آستان در عرصه های مختلف هستند که از طریق نذورات و وجوهات مردمی تامین و به خود مردم خدمت رسانی می کند.

 

رزرو مهمانسرای رضوی با قیمت بسیار مناسب

رییس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در خصوص خدمات جدید به زائران مشهدالرضا(ع) نیز به جماران  گفت: 10 میلیون نفر در ایام عید به مشهد مقدس مشرف شدند که خدارا شکر کمبود خدماتی در این رابطه احساس نشد. فضاهایی در طرح توسعه حرم برای ارائه خدمات بیشتر نیز در حال تکمیل است. دو مجموعه خارج از حرم به نام های زائرسرا یا مهمانسرای رضوی و زائر شهر رضوی برای ارائه اسکان با قیمت بسیار مناسب ساخته شده است که هم وطنان با شماره گیری شماره تلفن 0511460 می توانند محل اسکان خود را رزرو کنند.

بازدید محسن هوشمند، رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی از جماران

حرم رضوی سالانه میزبان چند میلیون نفر است؟

وی همچنین با بیان اینکه سالانه حدود 30 میلیون زائر به حرم رضوی مراجعه می کنند، تصریح کرد: حجم خدماتی که در حرم مطهر امام رضا(ع) ارائه می شود بسیار زیاد است. به عنوان مثال علاوه بر خدمات اقامتی آستان قدس در زائرسراها؛ سالانه حدود 5 میلیون پرس غذا در مهمانسرا توزیع می شود که هزینه های آن حدود 800 میلیارد تومان است اما در عین حال انتظارها خیلی بیشتر از سطح خدمات فعلی است. در مجموعه آستان قدس تمام تلاش ها بر این است که بیشترین میزان خدمات زوار گرامی ارائه شود

 

جمعیت 3 میلیون نفری حرم امام رضا (ع) هنگام تحویل سال

هوشمند جمعیت زائران حرم مطهر ثامن الحجج در لحظه تحویل سال را حدود 3 میلیون نفر تخمین زد و گفت: این جمعیت عظیم همچنان حین سخنرانی مقام معظم رهبری هم در مجموعه حرم حضور داشتند که میزبانی و هدایت امور آنها کار سنگینی بود. همچنین در لیالی مبارک قدر هم تقریبا با همین میزان جمعیت گسترده روبرو بودیم. در این شب ها حدود 15 هزار خادم با مدیریت میدان و پشت پرده در تلاش بودند که مراسم به نحو احسن برگزار شود و زائران گرامی راضی باشند. بی تردید همه اینها به لطف و کرامت حضرت رضا (ع) انجام می شود و مجموعه آستان با افتخار سعی می کند خدمات مطلوب و در شأن زوار گرامی را توسعه بخشد.

بازدید محسن هوشمند، رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی از جماران

بازدید محسن هوشمند، رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی از جماران

بازدید محسن هوشمند، رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی از جماران

 

بازدید محسن هوشمند، رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی از جماران

بازدید محسن هوشمند، رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی از جماران

بازدید محسن هوشمند، رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی از جماران

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
17 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.