رضایی سر پیری بابیان اینکه کارگران سد کارون 4 از عدم پرداخت حقوق 6 ماهه گذشته خود معترض هستند گفت: لازم است مسئولان اهتمام لازم جهت رفاه حال کارگران و مطالبات به‌حق آن‌ها را پیگیری نمایند.

به گزارش جماران، جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری به ریاست فرهاد رئیسی به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات شهرستان‌های شهرکرد، اردل، بن، فارسان، خان­میرزا و لردگان با حضور مدیران دفاتر امور شهری و روستایی استانداری، تعاون کار و رفاه اجتماعی، صنعت معدن تجارت و شهرک‌های صنعتی صبح روز چهارشنبه مورخ ۹۸/۹/۲۰ در محل دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل شد.

 

در ابتدای این جلسه حسینعلی رضایی سر پیری عضو شورای استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یکی از بحران‌های اقتصادی از دست رفتن امنیت شغلی کارگران است گفت: در این استان نیز کارگران سد کارون 4 از عدم پرداخت حقوق 6 ماهه گذشته خود معترض هستند که می‌طلبد مسئولان اهتمام لازم جهت رفاه حال کارگران و مطالبات به‌حق آن‌ها را پیگیری نمایند.

 

نماینده شهرستان اردل در شورای اسلامی استان افزود: کمبود نیرو در ادارات استان چهارمحال و بختیاری به‌وضوح مشاهده می‌گردد که در این میان نیز کمبود نیروی بازرسی در اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردل نیز از مشکلات این شهرستان است.

 

در ادامه صادق عالی پور دیگر عضو شورای استان چهارمحال و بختیاری ضمن تشکر از همکاری اداره صنعت معدن تجارت مبنی بر حل مشکل زیرساخت‌های شهر جونقان از توابع شهرستان فارسان گفت: زمین‌هایی از سوی سازمان صنعت معدن تجارت به سرمایه گذران واگذار گردیده که متأسفانه راکد رهاشده و اقدامی در آن‌ها صورت نگرفته لذا می‌طلبد مسئولین امر زمین‌های فوق را شناسایی و نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها اقدام نمایند.

 

نماینده شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان افزود: کارخانه‌های جدید در ورودی روستای گوشه و چغاهست تأسیس گردیده و سوله‌هایی دایر شده؛ بنابراین از بازرسان شرکت شهرک‌های صنعتی تقاضامندیم پیگیری لازم به‌منظور راه‌اندازی این کارخانه‌ها را به عمل بیاورند چراکه مشاهده می‌گردد صاحبان کارخانه‌های مذکور بعد از دریافت وام اشتغال‌زایی و تجهیز اندک کارخانه متواری و کارخانه به حالا تعلیق رها می‌گردد.

 

وی از اختصاص وام سامانه کارا گلایه کرد و گفت: مردم بانام نویسی در این سامانه جهت تسهیلات با مشکل مواجه هستند لذا مراحل دقیق ورود و ثبت‌نام از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم رسانیده شود چراکه نارضایتی مردم در این زمینه فراگیر است.

 

همچنین ایمان اسماعیلی عضو دیر شورای استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شهرستان خانمیرزا دهمین شهرستان استان چهارمحال و بختیاری است که در تاریخ 08/12/1397 با موافقت هیئت محترم وزیران از ترکیب بخش ارمند و اجماع بخش‌های خانمیرزا و ارمند به مرکزیت شهر آلونی تشکیل شده‌ است گفت این شهرستان از ظرفیت‌ها و استعدادهای خوبی در بخش‌های کشاورزی، خدماتی، گردشگری و صنعتی برخوردار است.

 

 وی تصریح کرد: ازلحاظ تأمین امکانات و تجهیز ادارات این شهرستان از مدیران مدعو درخواست مساعدت داریم و از ادارات کل استانی می‌خواهیم نیروهای بومی شهرستان و افراد با‌تجربه را برای خدمت‌رسانی به مردم خانمیرزا انتخاب کنند. همچنین نسبت به استقرار اتاق اصناف ویژه شهرستان تأکید نمود.

 

وی دیگر مطالبه مردم این شهرستان را تفکیک سهمیه تسهیلات اشتغال‌زایی متعلق به این شهرستان از شهرستان لردگان توسط اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی عنوان نمود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.