گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران:

تشریح آخرین وضعیت اهواز از سوی فرماندار

فرماندار اهواز در گفت و گو با جماران، آخرین وضعیت مرکز استان خوزستان را تشریح کرد.

جمال عالمی نیسی در گفت و گو با خبرنگار جماران با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص سیل اخیر در اهواز گفت: ستاد ویژه ای برای حفاظت از شهر اهواز تشکیل شده است و یک روز درمیان جلسات این ستاد برای هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و شرکت های پشتیبان به عنوان شرکت های معین شهر اهواز تشکیل می شود. ریاست کل دادگستری نیز در جلسات حاضر بوده و ناظر بر تمشیت امور است. لذا با اقدامات به موقعی که انجام شد توانستیم سدبندهای اهواز را برای ورودی بالای 3000 مترمکعب بر ثانیه آماده کنیم.

فرماندار اهواز افزود: الان خروجی آب رودخانه کارون به بالای 3050 مترمکعب بر ثانیه رسیده و این امکان وجود دارد که به 3100 یا کمی بالاتر نیز برسد. در خود شهر با تمهیداتی که پیش بینی کردیم مشکلی وجود ندارد اما در برخی نقاط از حواشی و نقاطی که خارج از محدوده شهری قرار دارند، مقداری نگرانی وجود داشت که امکانات مهندسی و لجستیکی را به کار بردیم تا آن نقاط را حفاظت کنیم. حتی تعدادی نیروی انسانی را بسیج کردیم که با قراردادن گونی های شنی در نقاطی که دسترسی ماشینی به آنها ممکن نیست، از خسارات احتمالی جلوگیری کنند.

عالمی نیسی ادامه داد: جاده اهواز-شوش در برخی نقاط دچار آب گرفتگی شدید شده و تردد خودروهای سبک در آن محدود و احتمال قطع کامل تردد در این محور وجود دارد. در حاشیه کارون نیز دچار شکستگی سیل بند شدیم و در روستای ملیحان آب به سمت جاده قدیم اهواز خرمشهر سرریز شده و تردد در آن محور را به طور کامل قطع کرده است. در بخش مرکزی هم مسیر تسویه شکر در دو روستای گوبر یک و گوبر دو دچار شکستگی سیل بندها شد و مزارع و تعدادی از روستاها را در محاصره قرار داد.

وی بیان کرد: سه لایه از 4 لایه سیل بندهایی که شهرداری شهر الهایی برای جلوگیری از ورود آب به شهر ایجاد کرده، شکسته است و تلاش‌ها برای ممانعت از ورود آب به این شهر ادامه دارد. در حاشیه دز نیز دستور تخلیه 13 روستا داده شده و این روستاها به طور کامل زیرآب رفتند. مدارس شهر اهواز نیز تا فردا تعطیل هستند و احتمال تعطیل نمودن آنها تا پایان هفته وجود دارد که این موضوع امروز یا فردا اعلام خواهد شد. 

فرماندار اهواز در پایان گفت: در مناطق زیادی از شهر اهواز فاضلاب بالا آمده و وضعیت آزاردهنده ای برای مردم به وجود آورده است. برای این مساله نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده که جا دارد از صبر و بردباری مردم کمال تشکر را داشته باشم. ما خادمین مردم و فرزندانشان شبانه روز در حال دفاع از شهر اهواز هستیم. هواشناسی نیز پیش بینی کرده که در آینده نزدیک بازهم باران ببارد و این امید وجود دارد که فشار آب در کارون کمتر شود هرچند که فشار آب در رود کرخه همچنان بالاست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.