همایش چهاردهم کارآفرینی زنان، بار دیگر تمرین تعامل بین دانشگاه ، دولت و نهاد مدنی است، با این امید که این هم افزایی به درک بهتر از یکدیگر و بهبود اکوسیستم کارآفرینی زنان در ایران منجر شود.

به گزارش خبرنگار جماران، چهاردهمین همایش کارآفرینی زنان روز یکشنبه 28 بهمن در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار می شود.

مخاطبان این همایش، کارآفرینان و صاحبان کسب و کار، اساتید و محققین دانشگاهی، مدیران ارشد سازمان های دولتی و خصوصی، پژوهشگران حوزه مطالعات زنان، جامعه شناسی، روانشناسی، اقتصاد و مدیریت و دانشجویان هستند.

ثبت نام در این همایش، شامل:حضور یک‌روزه مخاطبان در سخنرانی‌های علمی، آموزشی و پنل های تخصصی، بسته اهدایی همایش، صدور گواهینامه پایان دوره و پذیرایی ناهار و میان وعده می شود.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر از طریق راه های زیر با دبیرخانه همایش در ارتباط باشند:

شماره تلفکس: 02188624594 و پست الکترونیک: karafarin.zanan@gmail.com 

انجمن زنان کارآفرین با هدف اشاعه‌ فرهنگ کارآفرینی توسط عده‌ای از بانوان کارآفرین و صاحب کسب و کار در سال 1383 شکل گرفت و ماموریت آن، همکاری و تعامل با نهادهای متناظر،  سازمان‌های دولتی و عمومی به خصوص دانشگاه‌ها، ارائه نظر مشورتی و حقوقی، تهیه بانک اطلاعاتی، بررسی و تحقیق درباره فرصت‌ها، مشکلات، نیازها و اولویت‌های اعضای کسب و کار است.

از این رو، جهت تحقق اهداف و ماموریت‌های انجمن کمیته‌هایی مانند آموزش و مشاوره، پژوهش، ارتباطات، عضویت، مالی، اجرائی تشکیل شده و در کارگروه‌های تخصصی چون صنعت و تجارت، کشاورزی و محیط زیست، صنایع دستی و گردشگری و آی تی با حضور اعضایی که کسب و کار مرتبط با آن دارند، با هدف تقویت اکوسیستم کارآفرینی ارتباط با بخش دولتی، بخش خصوصی و نهادهای مدنی برقرار می‌شود. پس از برگزاری همایش موفق توسعه کارآفرینی زنان در ایران موضوع اکوسیستم کارآفرینی مورد توجه قرار گرفت و انجمن در زمینه سازی برای ارتباطات مؤثر با بخش های مختلف نقش آفرینی کرد که منجر به ایجاد ارتباطات عمیق تر و گسترده تر با نهادهای مرتبط شد. 

انجمن زنان کارآفرین در راستای هدف اصلی خود که ترویج فرهنگ کارآفرینی زنان است، با شناسایی استعداد و ظرفیت‌های کارآفرینان زن و تهیه بانک اطلاعات زنان کارآفرین در استان‌های مختلف (طی سفرهای استانی و جشنواره‌ها و همایش‌ها و نشست‌های فصلی و سالانه) و معرفی آن‌ها در برنامه‌ها و مناسبت‌های مرتبط الگوسازی می‌کند. شکل‌گیری و توسعه شبکه‌های ارتباطی بین اعضا با برنامه‌هایی چون بازدید از کسب و کارها سفرهای استانی و نقد کتاب و فیلم صورت می‌گیرد.

این انجمن طی 14 سال حضور و فعالیت‌ در فضای مدنی، اقدام به برگزاری 13 همایش تخصصی کرده که بهمن‌ماه امسال نیز همایش چهاردهم با عنوان زنان کارآفرین؛ زندگی و کار در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

بر اساس دستاوردهای همایش سیزدهم انجمن زنان کارآفرین در سال 1395، لزوم توجه به تقویت فرهنگ کارآفرینی به عنوان مهمترین مولفه تاثیر‌گذار بر اکوسیستم کارآفرینی زنان در ایران ، در دستورکارکمیته پژوهش  قرار گرفت. پس از یک‌سال تحقیق وبررسی در این زمینه ایده برگزاری همایش چهاردهم با موضوع زنان کارآفرین؛ زندگی و کار ارائه شد که با استقبال اعضاء انجمن و مصوبه هیات مدیره تایید شد .

در خلال این نشست‌ها مباحثی چون تاثیر تجربه کارآفرینی زنان بر غنی سازی نقش‌ها، جایگاه حمایت‌های اجتماعی ، لزوم خودآگاهی زنان کارآفرین نسبت به خود ، تاثیر ویژگی های شخصیتی کارآفرینان برکیفیت زندگی ، نقش نهادهای مدنی در مدیریت کسب وکار  وخانواده ،  تفکر هارمونی در زندگی وکار ، باورها وانتظارات جامعه از زنان کارافرین ، چالش های زنان کارآفرین در زندگی وکار  واکاوی شد .دستاوردهای این بخش به صورت سخنرانی ومقاله در روز همایش ارایه می شود .

ترویج دستاوردهای این همایش یکی از اهداف مهم انجمن در سال 98 خواهد بود . کمیته‌ها و کارگروههای تخصصی انجمن که هر کدام در بخشی از این همایش نقش مهمی ایفا کردند با برگزاری جلسات مختلف در قالب کارگاه‌های آموزشی ، نشست‌های هم اندیشی ، جلسات مشاوره ، مطالبه‌گری در زمینه حمایت‌های لازم در این خصوص ، انتشار مقالات ، طرح پژوهشی و تعامل با دانشگاه به ویژه دختران فارغ التحصیل و نوکارآفرین به ترویج و جاری ساختن دستاوردهای همایش خواهند پرداخت .

نقطه قوت همایش سیزدهم تعامل سه بخش دولت ، نهاد مدنی و بخش خصوصی بود و باور به لزوم بهره مندی از دانش نهاد مدنی در سیاستگذاری ها را افزایش داد . همایش چهاردهم نیز بار دیگر تمرین تعامل بین دانشگاه ، دولت و نهاد مدنی است، با این امید که این هم افزایی به درک بهتر از یکدیگر و بهبود اکوسیستم کارآفرینی زنان در ایران منجر شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی زنان کارآفرین
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.