به گزارش ایرنا، علی محمدی ایروانلو روز دوشنبه در جلسه شورای اداری چایپاره که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: در دولت تدبیر و امید کارهای بزرگی در حوزه های مختلف در چایپاره انجام شده و این شهرستان با جذب 920 میلیارد ریال اعتبار در بخش آب، رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: در بخش سیستم های نوین آبیاری هم 520 میلیارد ریال جذب شده و با هدف مدیریت منابع آبی در منطقه، مصرف آب کشاورزی در مناطق روستایی کاهش یافته است.
وی با بیان مطالبه های مردم چایپاره از دولت، گفت: یکی از مطالبه های مهم اهالی، رفع مشکل آب شرب و تامین آن از سد آغ چای است.
فرماندار چایپاره اضافه کرد: رفع این مشکل به برداشت آب به میزان پنج میلیون مترمکعب از این سد نیاز دارد و در چشم انداز توسعه شهرستان مورد توجه قرار گرفته است.
امام جمعه چایپاره نیز در این جلسه مشکل اصلی چایپاره را آب شرب عنوان کرد و گفت: آب شرب 15 روستای این شهرستان از طریق تانکرهای آب تامین می شود و حل این مشکل با مساعدت دولت مورد انتظار است.
حجت الاسلام رسول جمشیدی، افزود: چایپاره فاقد اداره فرهنگ و ارشاد است و فقط یک دفتر نمایندگی با یک کارمند در این شهرستان مستقر است؛ مطالبه های فرهنگی و هنری شهرستان روی زمین مانده است و از وزیر محترم ارتقای این نمایندگی به اداره را خواستار هستیم.
به گزارش ایرنا چایپاره در 50 کیلومتری خوی، 200 کیلومتری مرکز استان/ارومیه/ و شمال آذربایجان غربی واقع شده است و 48 هزار نفر جمعیت دارد.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.