جلال غفارزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تامین دارو و ملزومات مصرفی استان به طور کامل تحت کنترل است و با دقت ویژه تامین می شود.
وی اضافه کرد: مسائل و مشکلات حوزه غذا و دارو یکی از اولویت های اصلی و مهم این دانشگاه است و دارو و ملزومات مصرفی حوزه درمان که از دغدغه‌های اصلی شهروندان است با حساسیت کامل تهیه می شود.
وی ادامه داد: وضعیت دارو و ملزومات مصرفی توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو و مجموعه 22 بیمارستان دانشگاهی در سطح استان با حساسیت تمام رصد، پیگیری مستمر و در صورت نیاز تامین می شود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: تمامی واحدهای تحت پوشش در زمینه ارائه خدمات دارویی فعال هستند و مشکل جدی نداریم.
غفارزاده افزود: اقدامات شاخص معاونت غذا و داروی ارومیه، نتیجه زیرساخت‌های اصولی این استان در حوزه تفکیک درآمدهای دارویی و خدمات دارویی است.
وی گفت: معاونت غذا و داروی استان آذربایجان غربی زیر ساخت های اصولی و خوبی را در گذشته در استان پایه ریزی کرده و اقدامات و ابتکارات شاخصی که امروز در حوزه پرداخت بدهی‌های دارویی در این استان شاهد آن هستیم در سایه همین برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی است که در سال‌های گذشته در معاونت غذا و داروی این استان پایه ریزی و ایجاد شده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه شهروندان نیازها و کمبودهای دارویی خود را به سامانه 190 اعلام کنند، گفت: بهترین ابزار جهت تامین داروی بیماران صعب‌العلاج و داروهای کمیاب ارتباط شهروندان با سامانه مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم معاونت غذا و داروی استان به شماره 190 است .
به گزارش ایرنا مصرف خودسرانه دارو، تجویز غیر استاندارد دارو، نبود مسئول فنی در برخی داروخانه ها و استفاده بیش از حد و خودسرانه آنتی بیوتیک ها از جمله مشکلات دارویی آذربایجان غربی است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.