استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی با پرداخت هزارو500میلیاردریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در جشنواره ملی رنگین کمان عشایر ایران که با حضور مسئولین مختلف کشوری، استانی، شهرستانی و نیز احاد مختلف مردم و عشایر 5 استان کشور ، در منطقه گردشگری نظرآباد سلماس برگزار شد، اظهار کرد: مردم آذربایجان غربی همیشه در تمامی صحنه های کشور حضور فعال داشته و جزو استان های ثروتمند کشور بوده اما در گذشته از این ظرفیت ها هیچ استفاده ای نشده و برنامه ریزی مدون صورت نگرفته است.

شهریاری بیان کرد:با تلاش و کوشش مدیریت استان و توجه ویژه دولت تدبیر و امید سالهای آینده شاهد رشد و شکوفایی و جبران عقب ماندگی های استان خواهیم بود .

وی در حوزه اشتغال نیز گفت: سهم آذربایجان غربی از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون با پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد ریال، آذربایجان غربی رتبه یک کشور را به خود اختصاص داده است .

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در پرداخت تسهیلات مربوط به اشتغال فراگیر و رونق تولید نیز آذربایجان غربی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم کشوری قرار دارد .

شهریاری با اشاره به مبارزه با رانت و فساد بعنوان یکی از شاخص ترین اقدامات مدیریت استان تصریح کرد: با سو استفاده گران در همه سطوح برخورد جدی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۷۵ هزار خانوار از ۲۸۰ هزار خانوار روستایی آذربایجان غربی از بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند و استان از نظر متوسط شاخص کشوری در رده پایین قرار دارد ولی با بیمه شدن بخش دیگری از مرزنشینان در سال97 آمار کل به ۱۴۰ هزار خانوار روستایی می رسد و در نتیجه ۵۰ درصد روستاییان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند .

مرتضی اصغری فرماندار سلماس نیز در این مراسم با تقدیر از حضور و استقبال پرشور مردم سلماس از غرفه های عشایر کشور، گفت: این جشنواره نمادی از این اتحاد و همدلی بین مردم ایران است که به منظور احیای فرهنگ و آداب و آیین و رسوم اصیل بومی وروستایی گذشتگان که برخاسته از تمدن ایران اسلامی است برگزار میشود تا نشان دهیم عشایر و مرزداران امین و تولیدکنندگان برجسته و همیشه یار انقلاب بوده اند.

اصغری با اشاره به خواسته دیرینه مردم سلماس جهت بازگشایی مرز کوزه رش سلماس، تصریح کرد: این شهرستان ۹۰ کیلومتر با ترکیه مرز مشترک دارد و از آنجایی که ایران  قرارداد تجارت ۳۰ میلیارد دلاری با ترکیه دارد، بازگشایی این مرز بهترین فرصت برای تحقق این خواسته  بحق مردم و نیزاقتصاد مقاومتی است و امیدوار هستیم با مدیریت رییس جمهور محترم و مسئولین استان و نمایندگان مردم در مجلس شاهد تحقق این خواسته باشیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.