مصطفی قلیزاده علیار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شاعر پیشکسوت روحیه زلال تغزل را در اشعارش با چاشنی عرفانی، عاطفی، اجتماعی و اخلاقی درآمیخته است.
وی اضافه کرد: زبان شعر 'محمدیان' سنتی اما دلنشین بوده و وی وارث شاعران متقدم و معاصر در غزل سرایی است.
وی ادامه داد: این هنرمند به عنوان شاعر متعهد و آگاه به زمان در بیان حماسه جاودان شهدا و رزمندگان در دوره دفاع مقدس موفق بوده است و اشعار آیینی وی میراث ماندگار شعر معاصر کشور محسوب می شود.
مدیر آفرینش های ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی بیان کرد: استاد شهریار یکی از شاعرانی است که تاثیر عمده ای بر 'محمدیان' در غزل سرایی گذاشته است.
قلیزاده علیار با اشاره به اینکه 'محمدیان' تاکنون نزدیک به 400 غزل و چند شعر در قالب های مختلف سروده است، افزود: تاکنون فقط یک مجموعه شعر وی به نام «سفینه عشق» در سال 1383 در ارومیه منتشر شده و یک مجموعه دیگر وی نیز آماده چاپ است.
به گزارش ایرنا علی محمدیان متخلص به «مُسافِر»، در سال 1313 در همدان چشم به دنیا گشود؛ وی از سال 1335 مقیم ارومیه بوده و از دهه 1350 به صورت جدی به سرودن شعر پرداخته است.
غزل قالب شعری است که در آن مصراع اول و همه مصراع های زوج باهم هم قافیه است؛ حافظ و سعدی از شاعران برجسته کشور هستند که در این قالب، اشعار ماندگاری خلق کرده اند.
7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.