اکبر محمدیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس گزارش مردمی مبنی بر حمل پرندگان زینتی توسط متخلفان، ماموران یگان حفاظت محیط زیست نقده با همکاری پاسگاه های انتظامی سه راهی محمدیار و دارلک موفق به کشف این پرندگان شدند.
وی ادامه داد: پرونده متخلفان جهت سیر مراحل قانونی و صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع شد زیرا بر اساس مصوبه سازمان حفاظت محیط زیست پرنده شکاری سارگپه، کبک و سهره از گونه های حمایت شده بوده و هرگونه شکار، زنده گیری و نگهداری آنان غیرقانونی است.
وی بیان کرد: سهره طلایی از خانواده سهره ها و راسته گنجشک سانان است که در جمهوری آذربایجان، شمال ایران و جنوب دریای خزر زندگی می ‌کند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: سهره ها از دیرباز به خاطر آواز و زیبایی خاص خود مورد توجه صیادان بوده اند.
محمدیان از مردم طبیعت دوست نقده خواست تا در صورت مشاهده حیوانات آسیب دیده در طبیعت یا تخلف شکار، مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست نقده اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا سهره طلایی، پرنده‎ای کوچک‎ تر از گنجشک خانگی است که دم چنگالی شکل و منقار مخروطی و باریک، دمگاه سفید، صورت قرمز، پس سر سیاه رنگ، گونه‎های سفید، گرده قهوه‎ای یا خاکستری، بال‎های سیاه رنگ با نوار زرد مشخص در بال‎ ها، سینه‎ای به رنگ نخودی و پاهای تیره رنگ دارد.
این پرنده در جنگل‎ ها، دره‎های پوشیده از درخت، اطراف رودخانه‎ ها، پارک‎ ها، کشت‎زار ها و در نواحی مستعد تا ارتفاع دو هزار متری زندگی می ‎کند و آواز سهره طلایی بسیار دلنشین و متنوع بوده و مخلوطی از آواز سایر سهره‎ ها نیز در آن شنیده می ‎شود.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.