قاسم تاروردی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مصرف گوشت در شهرستان ماکو 450 هزار تن در سال است.
وی ادامه داد: به منظور تعادل در بازار مجوز ورود دام زنده از طریق وزارت جهاد کشاورزی صادر شده و نقدینگی آن نیز به مبلغ سه میلیارد و 500 میلیون ریال از طریق صندوق توسعه ملی تامین شده است که از طریق کشتارگاه صنعتی خوی در سطح استان انجام می شود.
وی بیان کرد: هیچ گونه محدویتی برای متقاضیان دیگر برای ورود دام زنده توسط متقاضیان و یا کشتارگاه ها وجود ندارد.
وی میزان تولید گوشت مرغ را در ماکو هزار و 320 تن اعلام کرد و افزود: متوسط مصرف روزانه مرغ درشهرستان چهار تن است و مازاد بر تولید این محصول به شهرستان های همجوار استان ارسال می شود.
وی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام که پیش از این مرغ آماده طبخ را به قیمت 76 هزار ریال خریداری می کرد، افزود: با توجه به افزایش قیمت نهاده های دامی به مبلغ 80 هزار ریال خریداری می شود.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی ماکو بر اساس اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان قیمت مرغ برای مصرف کنندگان 90 هزار ریال است.
وی همچنین به مصرف سالیانه 950 تن تخم مرغ در ماکو اشاره کرد و افزود: به علت نبود واحد تولیدی مرغ تخم گذار در منطقه از طریق شهرستان های همجوار استان و سایر استان ها تامین می شود.
وی ادامه داد: در این راستا برای کسری تخم مرغ، مجوز مرغ تخم گذار 500 هزار قطعه ای از طریق سازمان جهاد کشاورزی از وزارت متبوع دریافت شده و سرمایه گذاران می توانند با دریافت مجوز نسبت به ایجاد واحد تولیدی مرغ تخم گذار اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، شهرستان ماکو در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.
7132/7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.