یدالله سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 6 طرح مجتمع آبرسانی و 6 طرح انفرادی آبرسانی در بخش های مرکزی، صفائیه، ایوغلی و قطور در دست اجراست.
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح ها بیش از 65 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است و تاکنون نیز 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به اینکه 50 درصد طرح تا نیمه نخست امسال به بهره برداری می رسد و مابقی نیزتا پایان سال آماده بهره برداری می شود، گفت: با بهره برداری از این طرح آبرسانی بیش ازچهار هزار 600 خانوار از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند می شود.
رییس اداره آب و فاضلاب روستایی خوی بیان کرد: برای اجرای این طرح ها 68 کیلومتر شبکه و 33 کیلومتر خط انتقال، مخزنی به ظرفیت 1200 مترمکعب و پنج حلقه چاه حفر می شود.
به گزارش ایرنا با بهره برداری از این طرح ها چهار هزار و 500 خانوار روستایی با جمعیتی بیش از 16 هزار نفر از آب آشامیدنی بهداشتی و سالم برخودار می شوند.
شهرستان 385 هزار نفری خوی در شمال آذربایجان غربی واقع شده و دومین شهر پرجمعیت این استان مرزی است؛ در این شهرستان 198 روستا با 25 هزار و 758 واحد مسکونی روستایی وجود دارد و 90 درصد روستاهای این شهرستان از آب شرب سالم بهره مند هستند.
آذربایجان غربی افزون بر 2 هزار و 800 روستا دارد که از این تعداد، 2 هزار و 180 روستا بالای 20 خانوار است و حدود 2 هزار روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.
برای تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی روستاهای تحت پوشش استان نزدیک به یکهزار و 500 منبع تامین آب، 145 هزار متر مکعب مخزن، بیش از چهار هزار کیلومتر خط انتقال و 6 هزار و 100 کیلومتر شبکه توزیع احداث شده است.
سال گذشته 244 روستای استان با 123 هزار نفر جمعیت با اجرای یکهزار و 166 کیلومتر لوله گذاری، پنج هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب و بهسازی و بازسازی 152 دهنه چشمه از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.
اعتبارات مصوب بخش آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی از ابتدای فعالیت دولت یازدهم چهار برابر و اعتبارات تخصیص یافته نیز سه برابر رشد داشته است.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.