عزیز سهندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این صندوق با هدف احیای سنت قرض الحسنه و توانمندسازی مددجویان این نهاد حمایتی، از سال 1395 شروع به فعالیت کرده است.
وی با اشاره به اینکه شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در ساختمان های کمیته امداد تمامی شهرستان های آذربایجان غربی فعال است، اضافه کرد: در حال حاضر 90 هزار فقره حساب در این صندوق توسط مردم افتتاح شده است.
وی ادامه داد: پس انداز حساب این صندوق در استان 110 میلیارد ریال برآورد می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: میزان وام پرداختی برای نیازمندان در استان تا سقف 500 میلیون ریال بوده و بازپرداخت این وام حداکثر تا هفت سال و با کارمزد سه درصد محاسبه می شود.
وی اضافه کرد: در این صندوق قرض‌الحسنه به سپرده‌ها درصدی به عنوان سود تعلق نمی‌گیرد و بر همین اساس بسیاری از خیرین و نیکوکاران وجوهاتی را در این صندوق سپرده گذاری کرده اند تا از این طریق در اختیار افراد بی بضاعت و نیازمند قرار گیرد.
وی ادامه داد: اولویت اصلی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان و پیگیری وضعیت مددجویان به لحاظ اقتصادی است.
وی بیان کرد: تمامی تلاش ما در کمیته امداد خودکفایی و توانمندی اقتصادی افراد تحت پوشش است و بر همین اساس می‌کوشیم افراد را با استفاده از استعدادهای درونی خانواده توانمند کنیم.
سهندی گفت: صندوق امداد ولایت با حذف سود بانکی و جریمه دیرکرد، دریافت پایین‌ترین نرخ کارمزد، ضمانت آسان به‌عنوان اشاعه دهنده فرهنگ قرض الحسنه فعالیت می کند و افراد برای دریافت تسهیلات پشت نوبت نگه‌داشته نمی‌شوند و نیاز نیست برای دریافت وام مبلغی را در این صندوق سپرده‌گذاری کنند.
به گزارش ایرنا، پرداخـت وام به نیازمـندان تحـت حـمایت برای مصـارفی چـون پرداخت هـزینه های درمـانی، تحـصیلی و معـیشتی سبب حفظ عزت نفس هموطنان و افزایش امنیت روانی آنان شـده است.
بهره گیری و فرهنگسازی جهت توسعه مقوله قرض الحسنه در طول سال های گذشته و استفاده از ظرفیت های عظیم نیکوکاران و خیرین و پویاتر کردن شیوه های دستگیری از نیازمندان همواره مورد توجه جدی مدیران کمیته امداد بوده است.
راه اندازی صندوقی باهدف تجمیع و هدایت منابع سازمانی و ظرفیت های مالی و اعتباری هموطنان نیکوکار از یک طرف و گسـترش فرهنگ یاری رساندن به نیازمندان جامعه و درنگاهی وسیع تر گره گشایی از نیازمندیهای مستمندان ازسوی دیگر نقطه تعالی تحـقق مقوله قـرض الحـسنه به شـمار می رود و بر همین اساس صندوق قرض الحسنه امداد ولایت پس از دریافت مجوز فعالیت از سـوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 17خرداد ماه سـال 1395 گام در عـرصه فعــالیت پولی و مـالی بااهـداف غـیر انتفاعی و خـیرخواهانه گذاشت .
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.