علی دیانتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محصولات باغی، 12 هزار و 610 هکتار از اراضی این شهرستان را با متوسط تولید سالانه 159 هزار تن محصول به خود اختصاص داده است که از این مقدار پنج هزار و 371 هکتار مربوط به میوه های دانه دار با پیش بینی تولید حدود 72 هزار تن و 2 هزار و 650 هکتار به میوه های هسته دار با پیش بینی تولید 28 هزار تن محصول است.
وی ادامه داد: باغ های سیب با سطح زیر کشت پنج هزار و 300 هکتار بیشترین سطح محصولات باغی را به خود اختصاص داده است و انگور با سطح زیر کشت سه هزار و 247 هکتار در رده دوم قرار دارد.
دیانتی گفت: گلابی، به، بادام، گردو، آلو، هلو، شلیل، شفتالو، گوجه درختی، زردآلو، گیلاس و آلبالو از عمده ترین محصولات باغی این شهرستان است.
وی بیان کرد: امسال به علت خسارت ناشی از حوادث غیرمترقبه از جمله وزش تندباد شدید و طوفان، تگرگ و سرمای دیررس بهاره، تولید محصولات باغی در میاندوآب کاهش یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اضافه کرد: به همت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان و مشارکت باغداران منطقه روش آبیاری از سنتی خارج شده و توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار تاکنون در 530 هکتار از باغ های شهرستان اجرا شده که تاثیر بسزایی در کاهش مصرف آب، کنترل علف های هرز، آفات و بیماری ها، افزایش عملکرد و کیفیت محصول دارد.
وی با اشاره به فعالیت 15 هزار و 762 بهره بردار باغی در این شهرستان گفت: در سطح شهرستان 17 واحد سردخانه با ظرفیت اسمی 72 هزار تن، سه کارگاه صنایع تبدیلی میوه خشک کنی (کشمش و برگه میوه ) و یک مورد تولید چیپس میوه به صورت خانگی فعال است.
به گزارش ایرنا، شهرستان میاندوآب به علت شرایط اقلیمی مناسب و حاصلخیز بودن خاک و با وجود تنوع محصولات یکی از قطب های کشاورزی آذربایجان غربی محسوب می شود.
این شهرستان دارای 82 هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل 52 هزار هکتار اراضی آبی و 30 هزار هکتار اراضی دیم است و بیش از 50 نوع محصول زراعی و باغی در این شهرستان تولید می شود.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
9871/3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.