فرهاد سرخوش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه میزان نمک دریاچه ارومیه در هر لیتر به بیش از 330 گرم رسیده است، افزود: میزان تراکم این جلبک در دریاچه ارومیه طی بازه زمانی یک ماه گذشته به طور متوسط بیش از چهار برابر افزایش یافته و به سه تا هشت میلیون عدد در هر لیتر از آب دریاچه رسیده که همین امر باعث تغییر رنگ دریاچه شده است.
وی با تاکید بر اینکه مردم نگران تغییر رنگ دریاچه ارومیه نباشند، اضافه کرد: تغییر رنگ نگین آبی آذربایجان در شرایط موجود و در این فصل از سال طبیعی است.
وی همچنین با بیان اینکه طبق آمار مرکز آرتمیای کشور شوری آب دریاچه ارومیه به حالت اشباع رسیده است، گفت: میزان سیست(تخم) آرتمیا در این دریاچه به صورت چشمگیر کاهش یافته و به یک دهم /0.1 / عدد در هر لیتر رسیده است.
سرخوش ادامه داد: این میزان حدود 30 روز قبل بیش از 19 عدد در هر لیتر بود اما به دلیل کاهش آب دریاچه بر اثر تبخیر و افزایش شوری آن کاهش یافته است.
به گزارش ایرنا دریاچه ارومیه در قالب طرح های ستاد احیا قرار است ظرف مدت 10 سال به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه 1380 شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین المللی تا سال 2015 میلادی حدود 80 درصد از مساحت آن خشک شد.
3214/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.