به گزارش ایرنا دبیر علمی و پژوهشی نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی کردی بوکان شامگاه پنجشنبه و در حاشیه آیین اختتامیه این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: هنرمندان و نویسندگانی از چهار استان کشور، 68 اثر خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده بودند.
رحیم عبدالرحیم زاده افزود: در متن های ارسالی به دبیرخانه این جشنواره، لهجه های مختلف از جمله کلهری، کرمانجی و سورانی دیده می شد و این موضوع موجب غنای متون نمایشنامه ها شده بود.
دبیر علمی و پژوهشی نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی کردی بوکان در خصوص آثار منتخب جشنواره، افزود: بر اساس رای هیات داوران دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به اثر 'هه موومان باشیم' (همگی خوب هستیم) از باقر سروش اهدا شد و این هنرمند بیجاری مورد تجلیل قرار گرفت.
رحیم عبدالرحیم زاده ادامه داد: صابر نیکبخت، هنرمند اصل سنندج با اثر' پانکیه کان' نیز موفق به کسب رتبه دوم، دریافت دیپلم افتخار، جایزه نقدی و تندیس جشنواره شد.
وی اضافه کرد: 'خانووی سیهه م'(خانه سوم) اثر تریفه کریمیان از شهرستان سقز نیز موفق به کسب رتبه سوم، دریافت دیپلم افتخار، جایزه نقدی و تندیس جشنواره شد.
عبدالرحیم زاده گفت: هر سه اثر برگزیده نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی کردی در کتابی با عنوان 'هه موومان باشین' با شمارگان یکهزار جلد به چاپ رسیده است.
وی بیان کرد: از میان 68 آثار ارسالی به جشنواره، فقط سه موضوع به نمایش کودک اختصاص داشت که رضایت بخش نیست و نویسندگان نمایشنامه کردی باید بیشتر به این موضوع بپردازند.
به گزارش ایرنا در حاشیه این جشنواره کارگاه آموزشی نمایشنامه نویسی با حضور دکتر قطب الدین صادقی، نویسنده و کارگردان برجسته تئاتر کشور برگزار شد.
3072/7510/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.