پرویز آهنگری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه سبب شده است تا ساخت و ساز ساختمان در ارومیه به حداقل میزان خود در چند سال گذشته برسد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه قیمت آهن آلات در ارومیه ثابت است، افزود: نوسان قیمت ارز تاثیری روی افزایش قیمت آهن آلات نداشته است ولی با این وجود نیز با کمبود شدید تقاضا مواجه هستیم.
رییس اتحادیه مصالح ساختمانی با بیان اینکه شروع فصل کاری نیز تاثیری در افزایش تقاضا در بازار نداشته است، اضافه کرد: طبیعی است که اگر تقاضایی برای محصول نباشد، شاهد افزایش قیمت ها نیز نخواهیم بود.
آهنگری همچنین با هشدار به سودجویانی که اقدام به افزایش قیمت آهن آلات می کنند، گفت: آماری از تعداد برخورد با متخلفان در دست نیست ولی بازرسان اصناف نظارت دقیقی بر قیمت های بازار دارند.
وی در رابطه با ظرفیت آذربایجان غربی در تولید مصالح ساختمانی، بیان کرد: با توجه به معادن فعال موجود، میزان تولید مصالح ساختمانی آذربایجان غربی مازاد بر نیاز استانی است و اقدام به صادرات آن به استان های مجاور می کند.
به گزارش ایرنا، هرکیلو میلگرد در بازار ارومیه از 45 هزار تا 50 هزار ریال و هر شاخه تیرآهن 12 نیز 6 میلیون و 550 هزار ریال معامله می شود؛ بازار صادرات آهن آلات به برخی از کشورهای همسایه گرم است و واحدهای تولیدی با افزایش تقاضا مواجه است.
3214/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.