رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی از افزایش ۵درصدی جرایم فضای سایبری در استان خبرداد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سرهنگ اکبر نصرتی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در ۴ماهه امسال ۹۳ درصد پرونده های متشکله به نسبت سال گذشته، به نتیجه رسیده و علاوه بر آن، شاهد افزایش ۵ درصدی جرم در فضای سایبری در استان بوده‌ایم.
وی  بابیان اینکه با ظهور فضای مجازی، برقراری امنیت این فضا برعهده پلیس فتاست گفت: هم اکنون وظیفه ارتقا حس امنیت کاربران  و ایجاد محیط اینترنتی پاک در فضای مجازی در ۱۴۰ نقطه کشور بر عهده پلیس فتا است.
وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی  از اهمیت فراوانی برخوردار است تصریح کرد: اهمیت این فضا تا جایی است که رهبر معظم و انقلاب اسلامی فرمودند که اگر امورات مربوط به رهبری اجازه می‌داد، شخصا مدیریت فضای مجازی را بر عهده می‌گرفتم.
رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه  در ایران 56 میلیون نفر به اینترنت و فضای مجازی دسترسی دارند تصریح کرد: اولویت پلیس فتا پیشگیری آسیب پذیری و پیش بینی تهدیدات سایبری است که با اقدامات ایجابی و سلبی در این راستا با وجود کارشناسان متخصص انجام شده است.
وی بیان کرد: 80 درصد مرتکبین جرم در فضای مذکر بوده و 61 درصد آنها در گروه سنی 26 سال، 32 درصد بین 19 تا 25 سال و هفت درصد مرتکبین نیز زیر 18 سال را تشکیل می دادند.
سرهنگ نصرتی بابیان اینکه مباحث مالی 47 درصد پرونده های سایبری را تشکیل میدهد تصریح کرد: مزاحمت و تهدید با 16 درصد، هتک حرمت و نشر اکاذیب با 23 درصد و سایر تخلفات با 14 درصد، در رده‌های بعدی فراوانی پرونده های حوزه سایبری است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.