در گذشته‌ای نه چندان دور، بازار آهن فروشان به‌عنوان یکی از حوزه‌های پرسود و با گردش مالی بالا مطرح بود، اما در سالیان اخیر، چتر رکود و کسادی چنان بر صنوف آهن فروشان سایه افکنده که برخی از فعالان این حوزه با وجود داشتن سابقه طولانی مدت در این بخش، به تعطیلی مراکز فروش آهن و تغییر شغل مبادرت ورزیده‌اند.
فروشنده آهن آلات درارومیه گفت: فروش آهن و میلگردساختمان به طور کامل متوقف شده و دلیل اصلی آن افزایش بی رویه قیمت هاست.
 احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی گفت: خرید و فروش آهن آلات به حداقل رسیده و دلیل آن افزایش قیمت است که، قیمت ها بیش از صد در صد افزایش داشته اند. 
وی گفت: دلیل این افزایش قیمت ها را میتوان عدم نظارت، سیاست های اشتباه و همچنین افزایش قیمت دلار دانست.
 فروشنده آهن آلات درارومیه با اشاره به تاثیر نوسانات دلار خاطر نشان کرد: نوسانات دلار بر روی قیمت آهن آلات نیز تاثیر داشته و باعث افزایش آن شده است.
 وی در رابطه با آینده بازار آهن الات  گفت: در چنین وضعیت اقتصادی، آینده را نمیتوان پیش بینی کرد و با داشتن 20 سال سابقه کار، هیچ گاه شاهد چنین وضعیتی در خرید و فروش آهن آلات نبودم. 
 آهنگری رییس اتحادیه مصالح ساختمانی و اهن آلات ارومیه بااشاره به وضعیت خریدو فروش اهن الات در اومیه گفت: نوسانات قیمت ارز تاثیری روی افزایش قیمت آهن آلات ندارد.
 آهنگری تصریح کرد: اگر آهن آلات وارداتی باشد قطعا نوسانات ارز روی آن تاثیر خواهد داشت ولی چون آهن آلات ما تولیدات داخلی می باشند نوسانات ارز تاثیر بسزایی روی قیمت آنها ندارند مگر اینکه کارخانه ای شمش های آهن خود را از خارج از کشور تهیه کند. 
رییس اتحادیه آهن آلات با بیان اینکه نرخ هرکیلومیلگرد۶.۵ امروز بین ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان و هرشاخه تیرآهن ۱۲،  ۶۵۵۰۰۰ تومان است  گفت: امروزه بازار آهن فروشی به طور کامل متوقف شده و تقاضا از طرف مردم به حداقل رسیده است. 
آهنگری در رابطه با تلاش های بازرسان برای کنترل قیمت ها گفت: بازرسان صنعت و معدن و بازرسان اصناف با بازرسی های دقیق سعی در کنترل قیمت بازار دارند.
امید آن می‌رود با تدوین و طراحی برنامه‌ای اصولی، شاهد مدیریتی هدفمند در حوزه صنعت آهن باشیم و در نهایت رونق اقتصادی، فعالیت مذکور همچون بسیاری از عرصه‌های اقتصادی و تولیدی کشور متحول و کلیت اقتصادی کشور از مزایا و محاسن آن متنفع شوند.
گزارش از مائده خانی خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.