یعقوب مزرعه لی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرط برخورداری از هرگونه معافیت برای اشخاص حقوقی، ارائه اظهارنامه مالیاتی تا پایان وقت اداری امروز است.
وی اضافه کرد: اشخاص حقوقی و صاحبان املاکی که اظهارنامه خود را در موعد مقرر ارائه نکنند، برای آنان جریمه مالیاتی در نظر گرفته می شود.
وی بیان کرد: افراد می توانند اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1396 خود را به صورت الکترونیکی از طریق سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی به نشانی اینترنتی WWW.TAX.GOV.IR تسلیم و مالیات را پرداخت کنند.
به گزارش ایرنا، اظهارنامه های مالیاتی سال گذشته بخش مشاغل نیز در آخر خردادماه امسال به پایان رسید و افزون بر 113 هزار اظهارنامه ارائه شد.
در ماده‌ یک قانون مالیات‌های مستقیم اشخاص حقیقی و حقوقی‌ موظف به پرداخت مالیات با تنظیم و تسلیم اظهارنامه‌ مالیاتی هستند؛ روش نظام مالیاتی کشور در تعیین میزان مالیات، روش خوداظهاری است.
اظهارنامه‌ مالیاتی و فیش واریز مالیات هر دوره باید تا 31 تیرماه هر سال به اداره امور مالیاتی تسلیم شود که از سال 1391 این فرآیند به صورت الکترونیکی و از طریق پایگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی انجام می‌شود.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.