ملکو هارطون روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در رقابت های فوتبال که با حضور هشت تیم در 2 گروه چهار تیمی آغاز شده است، چهار دیدار به انجام رسید که طی آنها تیم آشور عراق سه بر 2 منگوش عراق را شکست داد، آشور ارومیه الف با یک گل خویادا عراق را پشت سر گذاشت، دیانا عراق با نتیجه پر گل 5 بر صفر بر تیم عنکاوا عراق غلبه کرد و دیدار تیم های آشور ارومیه ب و ستاره آشور تهران با تساوی بدون گل به پایان رسید.
وی بیان کرد: در رشته والیبال که با حضور پنج تیم در حال برگزاری است، تیم ستاره آشور ارومیه سه بر یک آشور ارومیه را شکست داد و شامیران ارومیه در سه ست پیاپی عراق را مغلوب کرد.
وی با اشاره به اینکه در رشته بسکتبال چهار تیم مردان، سه تیم دختران و 2 تیم نونهالان پسر حضور دارند، گفت: در تنها مسابقه بسکتبال تیم دختران نوجوانان آشور الف ارومیه 21 بر 19 مقابل آشور ب ارومیه به برتری رسید.
هارطون گفت: عصر شنبه نیز تیم های آشور مردان الف و مردان ب ارومیه، دختران آَشور ارومیه الف با دختران عراق و مردان آشور الف ارومیه و عراق مقابل هم صف آرایی می کنند.
وی افزود: مسابقات شطرنج و تنیس روی میز نیز امروز /شنبه/ با حضور ورزشکارانی از روسیه، ارومیه، تهران و عراق آغاز می شود.
به گزارش ایرنا هجدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جهان با عنوان «جام تموز» با حضور ورزشکارانی از کشورهای عراق، روسیه و ایران /تهران، پردیس و ارومیه/ به میزبانی باشگاه آشور ارومیه آغاز شد.
این جشنواره با حضور 250 ورزشکار در قالب 30 تیم ورزشی در رده های سنی جوانان، نوجوانان و بزرگسالان از 28 تیر تا یکم مرداد سال جاری برگزار می شود.
تموز چهارمین ماه آشوریان و به عنوان ماه شکرگزاری، فراوانی و نعمت است و در این ماه کشاورزان با برداشت محصولات کشاورزی خود به وفور نعمت می رسند.
جام تموز آشوریان از 33 سال قبل تاکنون در شهر ارومیه برگزار شده است اما از سال 1379 به صورت بین المللی با حضور تیم های خارجی برگزاری می شود.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.