دکتر رسول خضری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جلسه اوایل هفته آینده با حضور پزشکان معالج، رییس بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) و تعدادی از اولیای دانش آموزان در محل وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: دختران شین آبادی نیازمند درمان های مطلوب هستند و باید از بهترین جراحان، تیم درمانی و پزشکی برخوردار شوند.
به گزارش ایرنا وزیر بهداشت و درمان نیز رسیدگی به موضوع دختران شین آبادی را چند وجهی قلمداد کرده و دولت، سازمان برنامه و بودجه، دانشگاه های علوم پزشکی، وزارت آموزش و پرورش، بیمه ها و وزارت بهداشت را در این زمینه سهیم دانسته است.
دکتر سید حسن هاشمی با بیان اینکه خانواده های دختران شین آبادی باید به امکانات درمانی کشور اعتماد کنند، گفته است که 'نباید تصور کنند که خارج از کشور خدمات درمانی بهتری ارایه می شود؛ نمونه آن افرادی هستند که اعتماد نکردند و آسیب دیدند'.
وی در خصوص اقدامات درمانی که به دختران شین آبادی ارایه شده است، افزود: برای دختران شین آبادی که چندسال قبل دچار حادثه غم باری شدند، کارهای زیادی انجام شده است اما متاسفانه سوختگی عوارضی برجای می گذارد که هیچ پزشکی در هیچ کجای دنیا نمی تواند آن را مانند روز اول ترمیم کند؛ بعضی از دختران شین آبادی 50 نوبت تحت عمل جراحی قرار گرفته اند و تمامی هزینه های خدمات درمانی آنان توسط 2 دولت گذشته و دولت دوازدهم تقبل شد.
وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه استفاده از خدمات درمانی خارج از کشور توسط بعضی از والدین این دختران مطالبه می شود، افزود: تیم درمانی این دختران اعزام آنان به خارج را صلاح نمی داند زیرا خدمات آنان در یک یا چند خدمت خلاصه نمی شود و تمام اقدامات درمانی مورد نیاز در داخل کشور قابل انجام است.
وزیر بهداشت و درمان معتقد است که در حال حاضر امکانات درمانی مناسب و پزشکان حاذقی در کشور وجود دارد اما این امر مستلزم اعتماد به پزشکان ایرانی است که در طول این چند سال در کنارشان بوده اند.
وی تاکید کرد: دختران شین آبادی چنانچه بخواهند از امکانات داخل کشور بهره ببرند، وزارت بهداشت نیز حمایت خواهد کرد اما مسوولیت این دانش آموزان فقط در امر درمان خلاصه نمی شود؛ این دختران در حال رشد هستند و باید از طرف بیمه های مختلف تحت حمایت قرار گیرند و برای اشتغال آنان نیز باید فکری شود.
وی ادامه داد: متولی اصلی این دختران، وزارت آموزش و پرورش است اما وزارت بهداشت در این حد که به سلامتی شان آسیب نرسد در کنارشان بوده و خواهد بود.
به گزارش ایرنا 15 آذرماه 1391 مدرسه دخترانه انقلاب اسلامی شین آباد در شهرستان پیرانشهر به دلیل استفاده از بخاری نفتی غیر استاندارد دچار حادثه آتش سوزی شد و آتش به جان دانش آموزان این مدرسه کوچک انداخت؛ آتشی که سوز آن برای دخترکان آن حادثه و خانواده های آنان همچنان ادامه دارد.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.