'مارنرسی بنیامین' روز شنبه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: 12 کلیسا در ماه های گذشته توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی مرمت شده که رقم بسیار خوبی است.
وی به ایرانی بودن جامعه آشوری اشاره کرد و ادامه داد: آشوریان قدمتی سه هزار و 700 ساله در ایران دارند و جامعه آشوری ایران به ایرانی بودن خود افتخار می کند.
وی، ارومیه را یکی از شهرهای زیبای کشور عنوان کرد و گفت: اقوام و پیروان ادیان مختلف اعم از مسیحی و مسلمان سال های طولانی در این شهر در کنار هم با صمیمیت زندگی کرده اند که الگویی برای دیگر مناطق دنیاست.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز بیان کرد: وظیفه ما حفاظت و مرمت آثار تاریخی در استان است و در این زمینه برای ما آثار و ابنیه تاریخی اقوام مختلف هیچ تفاوتی ندارد.
جلیل جباری اضافه کرد: می توان برای اشیا و سنگ های تاریخی که از کلیساها به دست آمده در کلیسای شرق آشور موزه ای را راه اندازی کرد که در صورت همکاری کلیسا آمادگی این کار وجود دارد.
وی تعداد آثار تاریخی مرمت شده در سال 1396 را 120 مورد عنوان کرد و افزود: نسبت به سال 1395 تعداد آثار تاریخی مرمت شده در سال گذشته سه برابر شد.
به گزارش ایرنا، بیش از 100 کلیسا در آذربایجان غربی متعلق به جامعه آشوری است.
کلیساهای ننه مریم و قره کلیسا از جمله کلیساهای مشهور واقع در آذربایجان غربی است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.