رضا حسینی روز شنبه در دیدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی افزود: برای رسیدن به اشتغال پایدار باید فرآیند واگذاری زمین را در کوتاه ترین زمان ممکن ضمن استعداد یابی و پایش عرصه های ملی انجام داد.
وی ادامه داد: در صورت تسهیل روند امور واگذاری زمین، سرمایه گذاران رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری پیدا می کنند.
وی بیان کرد: با تمام توان در راستای حل مشکلات منابع طبیعی گام برمی داریم و با اجرای برنامه های مشترک و تعامل متقابل ضمن حفاظت از عرصه های ملی برای بهره برداری از عرصه های ملی به نفع مردم اقدامات موثری را خواهیم داشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال، داشتن عرصه ملی پویا و مستعد برای ایجاد و راه اندازی چرخه اقتصادی از الزامات اساسی است که با داشتن آن می توان برای توسعه اقتصادی برنامه ریزی کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: در حوزه منابع طبیعی به عنوان حافظان این عرصه ها در خدمت مردم و مسوولان هستیم و تمام توان خود را برای حفاظت و احیای عرصه های ملی به کار می گیریم.
میرصمد سید موسوی افزود: حفاظت از اراضی ملی کار طاقت فرسایی بوده و نیازمند هماهنگی و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی است.
وی اضافه کرد: پیگیری پرونده ها در محاکم قضایی و تامین پروسه های مالی از عمده مشکلات در حفاظت از عرصه های ملی است که امیدواریم با تامین نیروی انسانی و هزینه های دادرسی، سرعت رسیدگی به پرونده های منابع طبیعی در محاکم قضایی افزایش یابد.
وی ادامه داد: تامین و تجهیز یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی از دیگر مواردی است که باید اقدامات اساسی در این راستا انجام گیرد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی 2میلیون و 700 هزار هکتار عرصه ی ملی دارد که از این میزان 101 هزار هکتار آن جنگل است که در شهرستان های پیرانشهر و سردشت قرار دارد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.