حشمت الله فلاحت پیشه روز سه شنبه در حاشیه بازدید از ظرفیت های مرزی این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طرح استفاده از ظرفیت های مرزی این استان و از جمله «کوزه رش» در دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی قرار دارد و با جدیت دنبال می شود.
وی با بیان اینکه بازگشایی «کوزه رش» منوط به برقراری امنیت در مرزهای هر 2 کشور است، بیان کرد: آمادگی برای همکاری در زمینه برقراری امنیت 2 طرف مرز به ترکیه اعلام شده است و اگر شرایط امنیتی داخلی ترکیه نیز همانند امنیت سلماس باشد، بازگشایی آن در اسرع وقت امکان پذیر خواهد بود.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کنار شرایط مطلوب و ظرفیت های مرزی سلماس باید منافع ملی و امنیتی کشورها هم در نظر گرفته شود و در این راستا مراتب را از سفیر ترکیه در ایران و سفیر ایران در ترکیه پیگیری خواهیم کرد.
وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت مرز برای برقراری مناسبات اقتصادی بین کشورهای همسایه سیاست راهبردی ماست و این مهم با همت نیروهای نظامی و امنیتی کشور و مردم میسر می شود.
فلاحت پیشه با اشاره به اینکه همکاری های اولیه با ترکیه در خصوص بازگشایی معابر مرزی آغاز شده است، اضافه کرد: اگر ترکیه به ‌دنبال افزایش مراودات تجاری با ایران تا سقف 30 میلیارد دلار است، باید امنیت مرزها را تامین کند.
به گزارش ایرنا بازارچه مرزی کوزه رش در فاصله 40 کیلومتری شهر سلماس، 125 کیلومتری ارومیه، 200 کیلومتری تبریز و 142 کیلومتری شهر وان ترکیه واقع شده است.
مجوز بازگشایی این بازارچه برابر مصوبه مورخه بهمن ماه 1383 توسط هیات وزیران به وزارت کشور ارسال شده است.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.