نعیمه بابازاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات /16 تیر ماه جاری/ با حضور 70 ورزشکار از شهرهای ارومیه، بوکان، پیرانشهر و مهاباد در سالن سه هزار نفری شهیدان آهن دوست ارومیه برگزار شد.
وی بیان کرد: در رده سنی نونهالان تیم ارومیه با چهار طلا و سه نقره اول شد، پیرانشهر با 2 طلا دوم شد و مهاباد با 2 طلا بر سکوی سوم ایستاد.
بابازاده گفت: در بخش نوجوانان ارومیه با 2 طلا، 2 نقره و پنج برنز قهرمان شد، بوکان با کسب 2 طلا، یک نقره و یک برنز بر سکوی دوم ایستاد و تیم مهاباد با یک طلا و یک نقره بر جایگاه سوم جای گرفت.
وی ادامه داد: در بخش جوانان که با حضور ورزشکاران ارومیه و مهاباد برگزار شد، ارومیه با کسب چهار طلا، 2 نقره و یک برنز و مهاباد با یک طلا، یک نقره و سه برنز به ترتیب اول و دوم شدند.
وی افزود: در رده سنی بزرگسالان تیم ارومیه با 9 طلا، 2 نقره و 2 برنز با اقتدار قهرمان شد، بوکان با کسب یک طلا و یک نقره در جایگاه دوم ایستاد و مهاباد با 2 نقره بر جایگاه سوم تکیه زد.
بابازاده گفت: گزیزه صالحی به عنوان بازیکن اخلاق و رویا منصوری و گلاره صالحی نیز فنی ترین بازیکنان این دوره از مسابقات شناخته شدند.
وی افزود: نفرات برتر این مسابقات به رقابت های قهرمانی کشور که 28 تیر ماه جاری به میزبانی بجنورد برگزار می شود، اعزام خواهند شد.
به گزارش ایرنا پیشتر نیز چهار ورزشکار استان به نام های مریم جلیل پور، عباس پورحسن، ناصر ناصری و علی نمدیان به اردوی تیم ملی گونگ فو دعوت شده اند. شهریور 1395 تیم کونگ فوی جوانان آذربایجان غربی مقام نایب قهرمانی ایران را با سه طلا، یک نقره و 2 برنز کسب کرده است.
اوایل بهمن ماه سال 1394 حسن علیزاده کونگ فو کار ملی پوش آذربایجان غربی در وزن منهای 80 کیلوگرم مدال طلای قهرمانی آسیا را برای کشورمان به ارمغان آورد.
عباس پورحسن یکی دیگر از ملی پوشان استان است که در آذر سال 1393 موفق شد با کسب مقام سومی، مدال برنز مسابقات جهانی روسیه را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد.
پورحسن بیش از 15 مقام قهرمانی کشور و یک نایب قهرمانی لیگ دسته یک ایران را در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده و از سال 1390عضو ثابت تیم ملی ایران در اوزان منفی 85 و 88 کیلوگرم است.
این ورزشکار در سال 1391 بهترین کونگ فو کار ایران معرفی شد و از سوی فدراسیون مربوطه مورد تجلیل قرار گرفت.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.