مهرزاد حمیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مواجهه آموزش و پرورش با کمبود نیروی انسانی به دلیل تعداد بالای بازنشستگان و پایین استخدام شوندگان در سال های آینده اشاره کرد و افزود: میانگین سن معلمان تربیت بدنی نسبت به سایر دروس پایین تر است و این بخش آسیب کمتری از کمبود نیرو خواهد دید.
حمیدی با اشاره به اجرای طرح آموزش معلمان پایه در مدارس ابتدایی نیز بیان کرد: امسال طرح ضربتی و فراگیر آموزش معلمان پایه با اولویت مدارس ابتدایی دختران در سطح کشور اجرا می شود.
وی اضافه کرد: چشم انداز حوزه تربیت بدنی، حضور معلمان متخصص در مدارس ابتدایی است و این امر با همکاری مدیران و معاونان مدارس به صورت مطلوب تر اجرا می شود.
حمیدی افزود: در زمان حاضر معاونان پرورشی به عنوان معاونان پرورشی و تربیت بدنی در مدارس فعالیت می کنند و از این طریق 40 هزار نفر به ظرفیت نیروی بخش تربیت بدنی افزوده شده است.
وی ادامه داد: اجرای طرح مدرسه قهرمان یکی دیگر از مزیت های فراهم شده برای کمک به بخش تربیت بدنی در مدارس است تا سایه تربیتی مدارس گسترده تر شود.
وی همچنین آموزش و علاقه مند کردن معلمان پایه به فعالیت های ورزشی را مورد تاکید قرار داد و گفت: سالانه 500 نفر معلم ورزش نیز از طریق سهمیه ماده 28 در کشور استخدام می شود.
وی به پیگیری های مستمر جهت افزایش سهمیه پذیرش دانشجویان تربیت بدنی در دانشگاه فرهنگیان نیز اشاره و بیان کرد: تصمیم گیرندگان با توجه به نقش و جایگاه تربیت بدنی در سلامت جامعه باید اعتبار مناسبی به آن اختصاص دهند.
وی با اشاره به اعتبارات بالایی که در بخش بهداشت و درمان هزینه می شود، بیان کرد: اگر در فعالیت های تربیت بدنی و در زمینه فعالیت های حرکتی و تربیتی سرمایه گذاری شود، نسل ها بیمه می شوند.
حمیدی اضافه کرد: تا زمانی که سازمان های متولی ورزش، ورزش دانش آموزی را اثرگذار و ریشه ای نپندارند، آن را به صورت رقیب می بینند و برای سبقت گرفتن در اخذ منابع تلاش می کنند.
وی همچنین با اشاره به نگاهی که تربیت بدنی را در آموزش و پرورش نمی پذیرد، گفت: تصمیم سازان و سازمان های متولی باید ورزش دانش آموزی را باور کنند.
وی با قدردانی از توجه دولت و مجلس به تربیت بدنی در آموزش و پرورش، گفت: هر سالن ورزشی که در سطح کشور توسط دستگاه های مختلف اجرایی احداث می شود باید با حفظ مالکیت دستگاه ها در کنار مدارس بنا شود.
حمیدی بیان کرد: هم اکنون 80 درصد سالن های کشور در نوبت صبح ها خالی است و 80 درصد دانش آموزان مدارس کشور از داشتن یک سالن ورزشی برای ورزش صبحگاهی محروم هستند.
به گزارش ایرنا و براساس اعلام مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش هم اکنون 33 هزار نفر نیروی انسانی در حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش فعالیت می کنند و 28 هزار نفر از این تعداد به عنوان معلم تربیت بدنی در کلاس های درس حضور دارند.
امسال از طریق آزمون ها و سهمیه ماده 28 حدود 600 نفر معلم تربیت بدنی جذب آموزش و پرورش می شوند.
7125 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.