به گزارش ایرنا ایرج شجاعی روز سه شنبه در جلسه شورای ترافیک این شهرستان افزود: در این مدت 22 درصد تصادف های جرحی داخل شهر نیز کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه بیشترین عامل تصادفات نبود توجه کافی به جلو، رعایت نکردن حق تقدم و نبود آگاهی نسبت به علائم راهنمایی و رانندگی است، گفت: هفت نقطه حادثه خیز داخل شهر مهاباد شناسایی و ساماندهی شده است و به زودی در محل های حساس ترافیکی برای کاهش تخلفات و روان شدن ترافیک دوربین نصب خواهد شد.
شجاعی با اشاره به شروع سفرهای تابستانی و افزایش تردد خودروها، گفت: نرخ های حمل و نقل جاده ها باید مشخص شود و بر اساس آن یک قیمت واحد به همه شرکت های خدمات رسان خودرویی ابلاغ گردد.
رییس اداره راهنمایی و رانندگی مهاباد نیز در این جلسه با اشاره به شروع طرح ترافیکی تابستان، گفت: این طرح در سطح معابر و خیابان های سطح شهرستان برای روان سازی ترافیک، ایجاد آرامش و امنیت مسافران و برخورد با متخلفان از 23 خردادماه آغاز می شود و تا 31 شهریور ادامه می یابد.
سرهنگ احمد کاظمی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و گردشگرپذیر بودن مهاباد بیان کرد: در این مدت خروجی و ورودی شهر مهاباد نیز بصورت ویژه تحت پوشش عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی قرار خواهد گرفت.
بخشدار مرکزی مهاباد نیز در این جلسه گفت: تابلوهای معرفی روستاها و راهنمایی رانندگان برای هدایت مسافران در همه روستاهای بخش مرکزی نصب شده است.
سلیمان پاکزاد ادامه داد: نصب سرعت گیر در ورودی های روستاهایی چون لج، کپه کند، برده میش که در مسیر جاده ها قرار دارند، برای کاهش تصادفات ضروری است.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت از شهرهای گردشگر پذیر شمالغرب کشور بوده اما فاقد مرکز پلیس راه است.
7514/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.