رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: حمایت مردمی از نمایش عروسکی در استان بسیارکم است.

احد هوشمند در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: حمایت و استقبال مردمی از نمایش عروسکی در استان بسیار ضعیف بوده و هنرمندان علاقه کمتری به این هنر دارند بطوری که در سال گذشته هیچ نمایش عروسکی در استان تولید نشده است.

وی با اشاره به برنامه تئاتر در استان گفت: 13 مورد تئاتر در سال جاری با عنوان چهل فانوس در ارومیه اجرا شده است.

هوشمند با اشاره به اینکه اجراهای نمایشی در استان به صورت خیابانی و صحنه ای است تصریح کرد: در سال گذشته 2 مورد اجرای نمایش با عنوان بچه های مسجد در مساجد ارومیه اجرا شد.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته 7مورد نمایش در ارومیه اجرا شد که از این تعداد دو مورد آن خیابانی بوده و 2 مورد نمایش نیز در شهرستان نقده اجرا شد.

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی با تاکید به اینکه فستیوال نمایشنامه خوانی از برنامه های شاخص حوزه هنری در بخش تولید و اجرای نمایش است اظهار کرد: حوزه هنری استان در سال گذشته در قالب فستیوال نمایشنامه خوانی، 4 مورد برنامه نمایشنامه خوانی را در ارومیه اجرا کرد.

هوشمند با اشاره به اینکه جایگاه هنرهای نمایشی در آذربایجان غربی ضعیف است افزود: وضعیت استقبال مردم استان نسبت به دیگر استان های کشور در حد پایین بوده و هنوز فرهنگ رفتن به سالن نمایش و دیدن تئاتر در بین مردم استان جا نیفتاده و رفع این مشکل نیازمند فرهنگ سازی و تبلیغ هنر نمایش در بین مردم است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.