به گزارش ایرنا، اسدالله باهو روز دوشنبه در همایش مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه در ارومیه افزود: در مجموع حدود هشت هزار وکیل زن در این مرکز مشغول خدمت هستند که از زمان تصویب ماده 187 در برنامه سوم توسعه در سال 1380 ، جذب قوه قضاییه شده اند .
وی افزود: 11 هزار کارشناس رسمی قوه قضاییه در 82 رشته مختلف مشغول ارائه خدمات به مردم هستند که تاکنون در 700 هزار فقره پرونده مشاوره و راهنمایی داده اند.
نماینده رییس مرکز امور مشاوره حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه ادامه داد: تاکنون 99 هزار و 233 فقره پرونده وکالت توسط وکلا مورد رسیدگی و ارزیابی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: افرادی می توانند وارد دستگاه قضا شوند که توان و بنیه علمی کافی و لازم را داشته باشند و از نظر علمی مورد تایید کارشناسان قرار گیرند.
باهو بیان کرد: وکلا بعد از قبولی در آزمون مصاحبه می شوند و بعد از گزینش و شرکت در کلاس ها و سپس با گذراندن آزمون اختبار به عنوان وکیل خدمت می کنند.
وی ادامه داد: وکلا و کارشناسان قوه قضاییه باید صداقت در گفتار داشته باشند و با این کارها اعتماد مردم را به خود جلب کنند و بدانند که شغل وکالت یک عشق است که می توان در سایه این عشق به جامعه خدمت صادقانه کرد.
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: کمبود امکانات این نهاد موجب طولانی شدن زمان رسیدگی به دادرسی ها می شود که بهبود این روند نیازمند همراهی بیشتر مردم و مسوولان قضایی است.
توکل حیدری ادامه داد: باید تلاش شود فرهنگ وکالت پذیری را در جامعه رواج دهیم و دراین صورت می توان با واگذاری پرونده ها به وکلا روند رسیدگی به امور در اسرع وقت انجام شود.
وی افزود: دستگاه قضا همیشه همراه و پشتیبان وکلا بوده و وکلا نیز باید دقت کنند و بدانند که وکالت یک امر الهی است و اگر در امری به نادرست وکالت صورت گیرد، باید در آخرت پاسخگو باشند.
به گزارش ایرنا، در ادامه این همایش بیش از 40 نفر از وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران حقوقی قوه قضاییه با دریافت لوح و تقدیرنامه مورد تجلیل قرار گرفتند.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.